تبلیغات
زمان سرعت - مطالب آذر 1392
 
درباره وبلاگ


ماشین شروع به حرکت کرد دوباره تو راهیم، تو جاده ها . تایر چپ ماشین رود خط سفید جاده بود صدای اگزوز تو گوشم فقط می خواستم برم...





مدیر وبلاگ : بهزاد میری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
زمان سرعت
در جاده
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

به نظر می رسد خودروهای خودران جزئی از آینده فورد باشند چرا که این خودروساز به تازگی از خودروی تحقیقاتی فیوژن هیبریدی خودهدایت شونده خود رونمایی کرده که با همکاری دانشگاه میشیگان و استیت فارم ساخته است.

 این فورد فیوژن هیبریدی از آن نظر تحقیقاتی نامیده می شود که به منظور تست و پیشرفت راه کارهای جدید برای تکنولوژی خودران به کار خواهد رفت.

راج ناییر، معاون توسعه محصولات فورد گفت: "هدف ما از پروژه فورد فیوژن هیبریدی خودران تحقیقاتی، تست محدودیت های خودرویی کاملا خودران و تعیین سطح مناسب برای پیشرفت های نزدیک و میان مدت است."

این خودروی تحقیقاتی از تکنولوژی به نامLiDAR  بهره می برد که می تواند در هر ثانیه 2.5 میلیون بار جاده را اسکن کند.

گرچه این تکنولوژی جدید جالب است اما این خودروساز آمریکایی اظهار داشته چنین ویژگی خودرانی حداقل تا 10 سال دیگر در خودروهای تولید شده به کار نخواهد رفت.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، فورد، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 25 آذر 1392 :: نویسنده : بهزاد میری

بی ام و X1 برای سال 2014 کمی فیس لیفت شد.

شاسی بلند X1 به روز شده که از بهار سال آینده عرضه می شود از اصلاحات بدنه ظریف و تجهیزات داخلی بیش تری بهره می برد.

تنها تغییرات قابل توجه روی بدنه این خودرو شامل هواکش های پایینی برجسته تر و قسمت های جدیدی روی سپر جلو است. اکنون چراغ هایی که در طول روز روشن هستند به طور استاندارد در X1 عرضه شده و طراحی رینگ های 43 سانتی متری جدید نیز به عنوان گزینه ای برای این خودرو ارائه می شوند.

جدیدترین سیستم های خدمات اینترنتی نیز به X1 افزوده شده اند. خریدارانی که X1 را با سیستم هدایت ماهواره ای و ConnectedDrive بی ام و سفارش داده اند می توانند خودروی خود را با استفاده از برنامه های قابل دانلود گوشی های هوشمند به اینترنت متصل کنند.

گزینه های موتور این خودرو بی تغییر باقی خواهد ماند و یک موتور دیزلی و یک موتور بنزینی برای آن ارائه خواهد شد. سیستم انتقال قدرت دیزلی 2.0 لیتری قدرت 118 تا 218 اسب بخار تولید می کند در حالی که تنها نسخه بنزینی این خودرو قدرت 184 اسب بخار دارد.

این شاسی بلند به روز شده که از بهار سال آینده عرضه می شود قیمتی مانند مدل کنونی اش خواهد داشت که از 41954 دلار شروع شده و به 57177 دلار برای مدل X1 M  اسپرت می رسد



ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، ب ام و، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 24 آذر 1392 :: نویسنده : بهزاد میری



امروز که واپسین روزهای سال 2013 را پشت سر می گذاریم، این پیشگویی محقق شده و پس از کاین و پانامرا، کراس اووری کامپکت بنام Macan نیز معرفی شد تا به عنوان ششمین محصول حال حاضر پورشه، ترکیبی از کارآمدی، سواری اسپرت و احساس با کلاس بودن را به لوکس سواران متفاوت-پسند ارائه دهد.
کاین کوچولو با ژست 911!
ماکان با ابعادی 4699×1923×1624 میلیمتر، برپایه پلتفرم و ساختاری مشترک با آئودی Q5 توسعه یافته اما سخت می توان پیوند بصری بین این دو کراس اوور کوچک، اما لوکس گروه فولکس واگن مشاهده کرد. ماکان بیشتر یک مینی-کاین است که با المان های طراحی الهام گرفته شده از 911 و مفهومی پانامرا اسپرت توریزمو، ژستی اسپرتی تر و به اصطلاح، کوپه-مانند به خود گرفته است. کابین هم که مخصوصا با فرم کنسول میانی اُریب و داشبورد دو بخشی اش، DNA کابین های پورشه را خود دارد، ترکیبی است از احساس استحکام و قدرت کابین کاین با هیجان طراحی کابین 911. از جمله مشخصه های بارز این محیط مهیج و در عین حال، لوکس، باید به فرمان اسپرت چند کاره با پوشش چرمی و اهرم های تعویض دنده، صندلی های اسپرت، صفحه نمایش 4.8 اینچی و گزینه های صفحات سیاه براق (Piano Black)، آلومینیوم، چوب گردو و یا فیبر کربن برای تزئینات داشبورد، کنوسل و رودری ها اشاره کرد.
گردن کلفتِ نیمچه شاسی بلند ها!
پورشه ماکان را اسپرتی ترینِ کلاس خود معرفی می کند که البته، ادعای بی اساسی هم نیست چراکه Macan Turbo به عنوان قدرتمندترین، سریع ترین و لوکس ترین ماکانِ پورشه، شتاب 4.8 ثانیه ای (4.6 ثانیه با پکیج SportChrono) دارد و می تواند تا 266 کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرد. نیروبخش این نیمچه شاسی بلند گردن کلفت، نیروگاه V6 3.6 لیتری توئین توربو پورشه است که 394 اسب بخار قدرت دارد و در هر 100 کیلومتری سواری ترکیبی، بطور متوسط 8.9 تا 9.2 لیتر بنزین می سوزاند.
کمی ضعیف تر و کُند تر از ماکان توربو، Macan S است که از موتور V6 3.0 لیتری توئین توربو اتصال یافته به گیربکس 7 سرعته 2کلاچش، 335 اسب بخار قدرت می گیرد، شتاب 5.4 ثانیه ای دارد و حداکثر سرعتش، 254 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. البته این کُندی 0.6 ثانیه ای Macan S، اگرچه 0.2 لیتر مصرف سوخت کمتر این مدل به نسبت ماکان توربو را به همراه داشته، اما اقتصادی ترین ماکانِ پورشه، Macan S Diesel است که صدی 6.1 تا 6.3 لیتر گازوئیل می سوزاند. این مدل احتمالا سوگُلی ماکان های بازار اروپا خواهد بود، مجهز به پیشرانه V6 3.0 لیتری توربودیزل 255 اسب بخاری است و صفر تا صدش، 6.3 ثانیه زمان می برد. حداکثر سرعت این ماکان گازوئیل سوز نیز 230 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
پورشه برای تاکید بر شاسی بلند بودن ماکان، آن را بصورت استاندارد با حالت های سواری آفرود و اسپرت عرضه می کند. با فعال شدن حالت آفرود در سرعت های پایین تر از 80 کیلومتر در ساعت، تمامی سیستم های فنی مربوط، عملکردی چسبندگی-محور خواهند داشت. سیستم تعلیق گازی هم که ماکان توربو بصورت استاندارد سوار بر آن ارائه می شود، می تواند ارتفاع سواری را تا 230 میلیمتر افزایش دهد. در طرف مقابل، حالت اسپرت پاسخگویی سریع تر پیشرانه را به همراه دارد و در کنار سرعت بخشیدن به تعویض دنده، این اجازه را به گیربکس می دهد تا تعویض دنده را در دورهای بالاتر انجام دهد. این حالت همچنین فنرها را سفت تر می کند و طنین مهیج تری به موتور می دهد.
یک دلبر و هزار بدخواه!
پورشه می خواهد سالانه 50 هزار دستگاه ماکان تولید و عرضه کند، اما برای رسیدن به این هدف، کاین کوچولو باید با ارتشی از لوکس های کلاس کراس اوور های کامپکت دست و پنجه نرم کند؛ ارتشی که نام آور ترین هایش، BMW X3، بنز GLK کلاس، آئودی Q5و رنج روور ایووک هستند. قیمت پایه ماکان S و S Diesel در بازار آلمان، با احتساب مالیات های سنگین این بازار، 57,930 یورو اعلام شده که در مدل توربو، به 79820 یورو افزایش می یابد. این مقادیر برای بازار آمریکا، بدون احتساب هزینه 1195 دلاری حمل و تحویل خودرو، به ترتیب 49900 و 71105 دلار اعلام شده است.  


ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، پورشه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 24 آذر 1392 :: نویسنده : بهزاد میری


پیشرفتی که کیا موتورز در چند سال گذشته داشته، به واقع تحسین برانگیز است. این خودروساز کره ای که فعالیتش را با ساخت دوچرخه آغاز کرده، اولین بار سال 1994 بود که با سدان کوچک و ارزان قیمتش، سِفیا، پا به خاک ایالات متحده آمریکا گذاشت. حال که پس از 20 سال حضور، جایگاهی مستحکم بازار آمریکا به دست آورده، K900 را در این بازار عرضه می کند تا کاراکتر لوکس خود را نزد یانکی ها تقویت کند. این سدان فول سایز دیفرانسیل عقب که با ژستی شبیه به یک ب ام و، برپایه پلتفرم جینِسیس سدان توسعه یافته، کابینی به واقع لوکسی دارد که به لطف فاصله 3022 میلیمتری بین دو محور، فضای بسیار جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. از گرمکن چند مرحله ای صندلی ها در مدل پایه گرفته تا LCD 12 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی در مدل های مجهز تر، KIA تمامی امکانات ارزشمندی که در دست داشته را در K900 عرضه می کند. صندلی های مجزای عقب با سیستم سرمایشی چند مرحله ای، محافظ برقی ناحیه کمر و قابلیت خواباندن پشتی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در 16 جهت، فرمان چرمی با گرمکن، صفحه نمایش TFT نشانگرهای پشت فرمان، سیستم صوتی 900 وات لِکسیکان با 17 بلندگو، ساب ووفِر و امپلیفایِر 12 کانال تعبیه شده در صندوق بار، دید 360 درجه از اطراف خودرو، سنسور پارک و دوربین های جلو و عقب، کروزکنترل هوشمند رادار-محور، سامانه مدیریت ایمنی پیشرفته خودرو (AVSM)، هشدار خروج از خط مسیر و سقف شیشه ای پانورامیک بخشی از همین امکانات ارزشمند هستند که کیا بصورت استاندارد در مدل پایه و یا مدل های مجهز تر K900 ارائه می دهد.
K900 از سه ماهه نخست سال 2014 با قیمت پایه ای فراتر از 40 هزار دلار راهی مراکز فروش کیا در آمریکا خواهد شد. برای پیشرانه این سدان فول سایز لوکس دو گزینه بنزینی متصل به گیربکس 8 سرعته خودکار درنظر گرفته شده که عبارتند از واحد Lambda V6 3.8 لیتری 311 اسب بخاری و Tau V8 5.0 لیتری 420 اسب بخاری. اصلی ترین رقبای K900 در خاک آمریکا نیز بیوئیک لاکراس، کرایسلر 300 و داج چارجر خواهند بود.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



بازیگر جایگزین «پل واكر» معرفی شد +تصاویر برادر كوچكتر «پل واكر» كه شباهت زیادی به برادرش دارد ، اولین گزینه استودیو یونیورسال برای ادامه ایفای نقش «واكر» در «سریع و خشن 7» است.

پس از آن كه بازیگر 40 ساله «سریع و خشن» در حادثه رانندگی درگذشت ، استودیو به دنبال راه حلی برای ادامه فیلم بود. یكی از منابع داخلی به «میل آنلاین» گفته كه «كودی واكر» برادر 25 ساله «پل» كه در مجموعه فیلمهای «سریع و خشن» به عنوان «بدل» واكر بازی می كرده به احتمال زیاد نقش برادرش را بگیرد.

در صورتی كه «كودی» بازی در نقش برایان اُكانر را قبول كند ، ادامه فیلمبرداری «سریع و خشن 7» با نقش كوتاه «واكر» همراه خواهد بود.

» همچنین گزارش دارد ، نقش «پل واكر» از این پس كمرنگ تر خواهد شد و «كریس مورگان» نویسنده فیلمنامه باید تغییراتی در دیالوگهای نقش «واكر» بدهد.

«سریع و خشن 7» با حضور بازیگران اصلی آن «وین دیزل» ، «دواین جانسون» ، «جیسون استاتهام» ، «روندا روسی» و «تونی جا»  از سپتامبر امسال (پاییز) آغاز شده است.

«سریع و خشن 7» با فیلمنامه «كریس مورگان» و كارگردانی «جیمز ون » از 11 جولای 2014 روی پرده سینماها می رود.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 23 آذر 1392 :: نویسنده : بهزاد میری
 تصاویری از هیوندای i20 بعدی قبل از رونمایی در پاییز سال 2014 منتشر شده است.

علیرغم عرضه نسخه فیس لیفت i20 در سال 2012، مدل کاملا جدیدی در بخش B رقابتی برای برنامه هیوندای مبنی بر افزایش سهم بازار اروپا از 3.5 درصد کنونی به 5 درصد در سال 2020، به نظر ضروری می آید.

i20 کاملا جدید در مقایسه با مدل قبلی اش بزرگ تر بوده و در نتیجه فضای داخل اطاق بیش تری خواهد داشت. طراحی این خودرو مانند ظاهر جدیدترین i10 خواهد بود.

گمان می رود i20 نوین اولین خودرویی باشد که از نشان عملکردی N جدید بهره می برد که برای تمام خودروهای عالی هیوندای به کار خواهد رفت.

به نظر می رسد در خودروی جاده ای عالی i20 موتور توربوی 1.6 لیتری به کار رفته و این خودرو را در رقابت با فورد فیستا ST قرار دهد.

نمونه آزمون i20 در حال آزمون در جنوب اروپا دیده شده بود و این خودرو کاملا بر اساس نیاز بازار اروپا ساخته خواهد شد.

احتمالا این خودرو در کارخانه هیوندای در ترکیه ساخته خواهد شد.

از سال 2014، 90 درصد خودروهای هیوندای ساخته شده در اروپا در همین منطقه به فروش خواهند رسید و این خودروساز امیدوار است سالانه 100 هزار خودروی گروه B را در آنجا عرضه کند. i20 جدید یکی از 22 خودروی نوینی است که هیوندای طی چهار سال آینده عرضه خواهد کرد.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 23 آذر 1392 :: نویسنده : بهزاد میری

پورشه در حال آماده کردن نسخه فیس لیفت مدل 911 کنونی خود است که سال 2015 رونمایی خواهد شد و مهندسان آلمانی در حال تست خودرویی هستند که به نظر فیس لیفت مدل اصلی این خودروساز می آید.

 انتظار می رود این خودروساز آلمانی همان گونه که پورشه 997 GTS را کمی فیس لیفت کرد، برای 991 خود نیز این کار را با بدنه ای عریض تر، خروجی های هوای اضافه روی سپر عقب و چراغ های عقب جدید انجام دهد. می توان با هواکش های متفاوت و چراغ های LED که در طول روز روشن هستند، تغییرات بیش تری را در قیمت جلوی این خودرو دید.

این امکان وجود دارد که 911 فیس لیفت شده اواخر سال 2014 رونمایی شود اما این احتمال برای اوایل سال 2015 قوی تر است.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 23 آذر 1392 :: نویسنده : بهزاد میری

تا یکی دو روز دیگر مرسدس‌بنز آلمان از نسل جدید Cکلاس‌های خود به صورت رسمی پرده‌برداری می‌کند. خودروهایی که به مدل 2014 معروف شده‌اند. اما پیش از آنکه تصاویر رسمی آن منتشر شود، عکس‌های واقعی رفته و گوشه‌ای از مشخصات فنی آن لو رفت.

او را اصلی‌ترین رقیب ب‌ام‌و سری 3 می‌نامند. یکی از پرفروش‌ترین‌های مرسدس که مفهوم خودروی چهار درب صندوق‌دار با ویژگی اسپرت و خواص لوکسی را به کلی تغییر داد. 

آنطور که از تصاویر منتشره برمی‌آید، چهره نسل جدید C شباهت زیادی با نسل جدید S دارد. این را می‌شود به خوبی از روی چراغ‌ها و فرم جلوپنجره حس کرد. 

گفته می‌شود مدل C220 این خودرو با موتور گازوئیل‌سوزش 170 اسب‌بخار نیرو دارد. نسخه C180 با موتور بنزینی 156 اسب‌بخار و مدل C200 با موتور بنزینی 184 اسب‌بخار توان خواهد داشت. 

این خودرو چیزی حدود 100 کیلوگرم از نسخه قبلی سبک‌تر است. داخل کابین شاهد یک مانیتور 8.4 اینچی لمسی و سیستم صوتی فوق حرفه‌ای هستیم.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


واکر در کنار فعالیت‌های بازیگری فعالانه در امور خیریه و کارهای خوب شرکت کرده و همکارانش را دعوت به این گونه کارها می‌کرد.

او که اصلیتی ایرلندی داشت اواسط سپتامبر سال 1973 در کالیفرنیا به دنیا آمد. بازیگری را از سن کودکی و با حضور در مجموعه‌های تلویزیونی شروع کرد. اولین نقش سینمایی‌اش را در سال 1987 بازی کرد و پس از آن تبدیل به یک چهره مطرح سینمایی شد. با حضور در اولین قسمت مجموعه فیلم سریع و آتشی در سال 2001 به موفقیت زیادی دست پیدا کرد و تابستان امسال در ششمین قسمت آن در یکی از دو نقش اصلی ظاهر شد. در این سالها در فیلم‌های دیگری هم مثل نیول ( 4-2)، درون آبی دریا (2005)، هشت پا زیر سطح (2006) و گیرنده‌ها (2017) بازی کرد. ولی عمده شهرت خود را برای ایفای نقش پلیس عاشق ماشین و اتومبیلرانی سریع و آتشی دارد.
ساعت‌های او که ماه اکتبر به نمایش عمومی درآمد، او را در نقش مرد مصیبت زده‌ای نشان می‌دهد که همزمان با توفان مهیب کاترینا همسرش را از دست می‌دهد و با فرزند نارس خود در یک بیمارستان گیر می‌افتد. او فیلم عمارت‌های خردشده را هم بازی کرد که در سال جدید میلادی اکران عمومی خواهد شد. والکر هفته قبل در حالی که عازم شرکت در یک مراسم خیریه بود، در یک حادثه تصادف در گذشت.
مرگ او در حالی اتفاق افتاد که کار فیلم‌برداری سریع و آتشی 7 به نیمه رسیده بود. ترجمه زیر از بخش‌هایی از چند گفت‌وگوی مختلفی است که این بازیگر چند ماه قبل و همزمان با اکران عمومی سریع و آتشی 6 با مجلات و سایت‌های سینمایی داشت.

 آرزوی بزرگ زندگی‌تان چیست؟
 اینکه آدم‌های دوروبرم سالم و تندرست بوده و زندگی آرام و راحتی داشته باشند. هر موضوع دیگری، در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد.

بازیگر آرام و کم سروصدایی هستید و از شلوغی‌های هالیوودی دوری می‌‌کنید.
 بعضی‌ها می‌گویند بازیگران باید در تمام مهمانی‌ها شرکت کنند و در همه جا حضور بسیار فعالی داشته باشند. این امر باعث می‌شود تا بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار گیرند. اما من برقراری ارتباط از این طریق را دوست ندارم. برای من یک زندگی سالم مهم‌تر از هر چیز دیگر است. ساعات کاری، استراحت و تفریح یک بازیگر باید مشخص باشد. نمی‌خواهم به دلیل حضور در مهمانی‌های شبانه، صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار شوم. نیازی ندارم برای پیدا کردن نقش‌های خوب در چنین مهمانی‌هایی حاضر شوم. خیلی خوب می‌دانم با حضور در چنین مجالسی، نقش‌های خوب نصیبم نمی‌شود.
نگاهی به سرنوشت بازیگرانی مثل ریور فونیکس ( که در سال 1993 در یک مهمانی هالیوودی براثر افراط در استعمال مواد مخدر در گذشت) بیندازید. چنین کارهایی هیچ آخر و عاقبتی ندارد و باعث ویرانی و نابودی‌تان می‌‌شود. اکران از من بپرسید می‌گویم هالیوود به خاطر مسائلی از این دست، مثل سطل آشغال است.

 برای دوری از این نوع زندگی است که سخت ورزش می‌کنید؟
 به باور من، ورزش لازمه و اصل زندگی هر آدمی است. حالا فرقی نمی‌کند سراغ کدام ورزش می‌روید. ورزش یعنی زندگی سالم، یعنی موهبت تداوم زندگی و آرامش. من شیفته موج‌سواری هستم و آب دریا و استخر روحم را تازه می‌کند. موج سواری مرا تسکین داده و آرام می‌کند. مثل منطقه‌ای می ماند که تجربیات زیادی برایم به ارمغان می‌آورد.دریا و اقیانوس از جمله برکات عالی هستند. با خودشان آرامش و در عین حال ترسی به همراه دارند. وقتی سوار بر امواج هستم، بقیه دنیا از نظرم محو می‌شود و فراموش شان می‌کنم.

 وقت زیادی را در کنار فرزند خود می‌گذرانید؟
 پدر شدن یک موضوع جدی است و تا آدم خودش صاحب فرزند نشود، نمی‌تواند درک کند پدر بودن یعنی چه. این چیزی است که در همه حال بر روی آن تمرکز می‌کنم و لحظه‌ای از من جدا نیست. من یک بازیگرم و نقش بازی کردن در جلوی دوربین، حرفه و کار من است. اما بازیگری زندگی‌ام نیست. زندگی من فرزندم است و هیچ چیزی را جایگزین و فدای آن نمی‌کنم.

 خودتان را آدمی منطقی می‌دانید؟
باید ببینیم منطقی بودن چیست و ما چه تعریفی از آن ارائه می‌کنیم.یک جورهایی خودم را یک رویاپرداز می‌دانم. بعضی وقت‌ها برای خودم شغل‌های دیگری را در نظر می‌گیرم. خیال‌پردازی می‌کنم و در دنیاهای دیگر غرق می‌شوم. شاید به همین دلیل است که بازیگر شدم. بازیگری به رویاپردازی‌هایم کمک می‌کنم و یک جوری به آنها رنگ واقعیت می‌زند. بازیگری کمک می‌کند تا رویاهایم را عملی کنم.

 زندگی را چگونه می‌بیند؟
 همانطور که هست، با تمام خوبی و بدی‌هایش. ما مشکلات و سختی‌های خاص خودمان را داریم و باید بر آنها غلبه کنیم. واقعیت این است که زندگی بسیار کوتاه است و بزرگترین نفرین این است که تو آدم‌های دوروبرت را دوست داری و ممکن است روزی دیگر نتوانی آنها را ببینی.

 برای چند مستند با شبکه تلویزیونی دیسکاوری همکاری کردید. تجربه خوبی بود؟
بسیار خوب و عالی. من عاشق کوه و کوه‌نوردی، طبیعت، فضاهای باز و محیط‌های ناشناخته هستم. همکاری با شبکه دیسکاوری مرا وارد یک دنیای شگفت‌انگیز طبیعی و دست نیافتی می‌کند. همیشه دوست داشتم چیزهایی در باره کوسه‌ها بدانم. آنها موجوداتی مرموز هستند که آدم را می‌ترسانند. مستند دیسکاوری مرا به یک قدمی آنها برد و توانستم از نزدیک با دنیا و مسائل آنها آشنا شوم. خیلی دوست دارم با دنیای حیوانات مختلف آشنا شوم. در عین حال، مایلم در فعالیت‌های مختلف زیست محیطی برای نجات آنها شرکت کنم.

 در کنار آن اتومبیل رانی را هم دوست دارید. بازی در مجموعه فیلم «سریع و آتشی» باعث علاقمندی‌تان به این ورزش شده است؟
 خیر. خیلی قبل از آن که در این مجموعه فیلم بازی کنم، به اتومبیل رانی علاقه داشتم. سالهاست که طبق یک سنت قدیمی، آخر هفته‌ها به اتومبیل‌رانی می‌روم. علاقه به این رشته باعث شد تا نقشم را در مجموعه فیلم سریع و آتشی بهتر بازی کنم. البته خودم را عاقل‌تر از کاراکترم در این فیلم می‌دانم و دیوانه بازی های او را در زندگی واقعی انجام نمی دهم.

نظرتان درباره این مجموعه فیلم چیست؟
 وقتی اولین قسمت آن را بازی کردم، یک کار کاملا معمولی به نظر می‌رسید. برای خودم هم یک فیلم کاملا معمولی بود. استقبال تماشاگران از آن، همه ما را شگفت‌زده و خوشحال کرد. حالا که بزرگتر شده‌ام و سنم بالاتر رفته است، احساس می‌کنم دلیلی وجود دارد که ما هنوز اینجا هستیم و داریم این مجموعه فیلم را تولید می‌کنیم. قصه فیلم در کنار اکشن و ماجراجویانه بودن، به خانواده و کنار هم بودن کاراکترهای آن نظر داشت و از یک وجه خانوادگی خوب برخوردار بود. هر یک از تماشاگران به دلیلی خودش را به این مجموعه نزدیک دید. آنها در قصه فیلم، چیزهایی را در رابطه با زندگی خود پیدا کردند و با آن احساس هم‌ذات پنداری کردند.

 کاراکتر خودتان در این مجموعه فیم ار چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 برایان اوکانر عاشق خانه و خانواده است و این را، مهمترین وجه شخصیتی او می‌دانم. او آدم دل‌نازکی است و بعضی وقت‌ها، احساساتی عمل می‌کند، او با موضوع پدر شدن روبروست. مسائل حل نشده‌ای را پیش روی خود دارد که تلاش وی برای حل آنها، نظر تماشاچی را به سمت خودش جذب می‌کند. برای برایان، کاراکتر دوم (با بازی وین دیزل) مثل برادر بزرگتر‌ی است که هیچ وقت نداشته است.

 آیا «سریع و آتشی‌» ها را فیلمی رئال و واقع‌گرا می‌دانید؟
نه چندان. اما به هر حال، تماشاگران آنها را دوست دارند. این یک مجموعه فیلم اکشن و ماجراجویانه است که می‌خواهد با قصه‌های هیجان‌انگیزش ببیننده را سرگرم کند. شاید یک سری اتفاقاتی که در قصه فیلم می‌افتد، هیچ وقت در عالم واقعی رخ ندهد. اما باز هم می‌توان آن را از خیلی جهات یک کار رئالیستی دانست. این فیلم قرار نیست حل کننده مشکلات عمومی و روزمره مردم عادی باشد، ولی اصلا نمی‌توان آن را با اکشن کمیک استریپی آونجرز/ انتقام‌گیران مقایسه کرد. قصه فیلم‌های ابرقهرمانانه چیزی بالاتر از زندگی است و به سختی می‌توان آنها را باور کرد. ولی سریع و آتشی‌ها ملموس و قابل باور هستند. در آنها دروغ هم گفته می‌شود، ولی این دروغ‌ها هم قابل قبول هستند و بیننده آنها را می‌پذیرد.

 آیا قصد دارید فعالیت‌های بازیگری‌تان را کاهش دهید؟
 نمی‌دانم. دختر نوجوانم به تازگی نزد خودم زندگی می‌کند و این روزها بیشتر از هر وقت دیگری، اوقاتم را با او می‌گذرانم و تمام وقت در خدمت زندگی خانوادگی هستم. در عین حال، وقتی بازیگر شدم با خودم عهد کردم تا سن 40 ساگی به این کار ادامه دهم و پس از آن، این حرفه را رها کنم. هدفم این بود که در این سن و سال، رنگ و رویی به زندگی‌ام بزنم و آن را دوباره‌سازی کنم. برایم هم اهمیتی ندارد که به کدام جهت و مسیر خواهم رفت. دخترم نیرو و قوه محرکه‌ام است و مرا در انجام کارهایم تشویق می‌کند. در این لحظه از زندگی‌ام احساس می‌کنم نیازمندم که در خانه باشم و در کنار او. اما وی می‌خواهد کار بازیگری را ادامه دهم. ولی این موضوع اهمیت زیادی ندارد. حالا او می‌تواند همراه من به نقاط مختلف جهان سفر کند.

 در فعالیت‌های خیرخواهانه هم جزو بازیگران ثابت قدم هستید. انجام این جور کارها را یک وظیفه می‌دانید؟
 برای خودم بله و برای دیگران هیچ نسخه‌ای تجویز نمی‌کنم. حضور در فعالیت‌های انسان دوستانه و خیرخواهانه کمک می‌کند تا آدم بهتری باشم. این کار مرا به شناخت بهتری از خودم و دیگران می‌رساند. باورم این است که اگر قرار است نام من در رسانه‌های گروهی مطرح شود، ترجیح می‌دهم به خاطر فعالیت‌های خوب و مثبت باشد و نه برای کارهای خلاف و ضد اجتماعی. من خودم پدر هستم و می‌دانم که بچه‌ها نیازمند حمایت و محافظت هستند. پس باید به یاری نهادها و سازمان‌های اجتماعی و غیردولتی برویم که با هدف کمک به بچه‌های بی‌سرپرست و بی‌خانمان تشکیل شده‌اند. انجام این کار را برای خودم یک مسئولیت می‌دانم و هیچ وقت از زیربار آن، شانه خالی نخواهم کرد.

 می‌گویند علاقه‌ای به تماشای فیلم‌هایتان ندارید، درست است؟
 واقعیت امر این است که دوست ندارم خودم را روی پرده سینما ببینم. نمی‌دانم چرا، ولی از این کار هراس دارم. به همین دلیل است که خیلی کم به دیدن فیلم‌های خودم می‌روم. احساس می‌کنم وقتی به تماشای آنها می‌نشینم تازه متوجه اشتباهات و خطاهایی می‌شوم که در زمان بازی در جلوی دوربین، متوجه آنها نبوده‌ام.

 اوقات زیادی از سال را در محل زندگی خود نیستید. چرا از لس‌آنجلس فرار می‌کنید؟
 از کودکی عاشق سفر بودم و از هر فرصتی برای سفر کردن به نقاط مختلف جهان استفاده می‌کنم. سفر چیزهای خیلی زیادی به آدم یاد می‌دهد و آموزگار خیلی خوبی است. یکی از دلایلی که بازیگر شدم هم همین است که به واسطه آن، می‌توانم به مکان‌های مختلف سفر کنم. بیشتر دوست دارم کشورهای کوچک و دور را کشف کنم و چیزهای تازه ای درباره فرهنگ و مردم آن مناطق یاد بگیرم.

اصلیتی ایرلندی دارید. نمی خواهید برای ادامه زندگی به ایرلند بروید؟
پدر بزرگم ایرلندی بود. اما خودم آشنایی زیادی با آنجا ندارم. ولی در آینده بیشتر به ایرلند خواهم رفت. می‌دانید، پدر بزرگم یک بوکسور حرفه‌ای بود و البته اتومبیل ران خیلی خوبی هم بود. فکر می‌کنم علاقه به اتومبیل رانی را از او به ارث بردم.

 قرار بود در «چهار شگفت‌انگیز» بازی کنید، ولی دعوت بازی در آن را رد کردید. چرا؟
 اکشن‌های ابرقهرمانانه و کمیک استریپی را دوست ندارم. غلو زیادی در آنها وجود دارد که با روحیه‌ام سازگاری ندارد. به نظر من، اکشن موجود در فیلم‌ها باید قابل قبول و قابل توجیه باشد، نمی‌توانم بپذیرم که یک آدم، دارای چنین قدرت‌های کم نظیر و خارق‌العاده‌ای باشد. به ابرقهرمان‌ها اعتقادی ندارم.

 کدام نقش بوده که آرزوی بازی در آن را داشته‌اید و نصیب‌تان نشده است؟
 زمانی که سری دوم جنگ‌های ستاره‌ای ساخته می‌شد برای بازی در نقش آناکین اسکای واکر تست گریم دادم.ولی رد شدم. به من گفتند برای بازی در این نقش خیلی زیاد بزرگ هستم و آنها به دنبال بازیگر جوان‌تری می‌گردند.بازی در این نقش، آرزوی بزرگ زندگی‌ام بود. این تنها نقشی بود که واقعا و از صمیم قلب می‌خواستم بازی کنم، ولی فرصت و امکان آن فراهم نشد.

 هدف‌تان از تاسیس بنیاد خیریه «ریچ آوت» چیست؟
 می‌خواهم در فعالیت‌های اجتماعی حضور و شرکت داشته باشم. این جور کارها روحم را آرام می‌کند و مرا به آرامش می‌رساند. هدف این بنیاد کمک به کسانی است که به دلیل بلاها و عارضه‌های طبیعی مثل سیل و زمین‌لرزه، دچار مشکل شده‌اند.

 به چه دلیل بازی در «ساعت‌ها» را پذیرفتید؟
 این روزها به دنبال نقش‌هایی هستم که بیانگر درونیات و روحیه آدم‌ها هستند. این فیلم‌نامه ها باید از صمیم قلب نوشته شده باشند و در آنها روح و حس انسانی جریان داشته باشد. شما وقتی تجربه بازی در فیلمی را کسب می‌کنید، درست مثل این است که آن تجربه را در عالم واقعیت از سرگذرانده‌اید. پیروزی من در قصه فیلم، برایم حکم یک پیروزی را در عالم واقعیت داشت. با بازی در فیلم‌هایی مثل ساعت‌ها چیزهای زیادی را هم درباره خودم یاد می‌گیرم. کاراکتر من در فیلم، یک جورهایی یک قهرمان است. او هم به نوبه خودش، عملی قهرمانانه و در عین حال قابل قبول انجام می‌دهد.
زمانی که ما در زندگی واقعی مورد آزمایش قرار می‌گیریم، واکنش‌ها و رفتارهای کاملاً متفاوتی را از خودمان به نمایش می‌گذاریم. می‌توانید آن را روحیه انسانی و یا هر چیز دیگری نام‌گذاری کنید. ولی باورم این است که بازی در این فیلم کمک کرد تا آدم و پدر بهتری باشم.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پس از این که چند روز قبل FIA تغییرات قوانین ورزشی مسابقات فرمول یک را به صورت پیشنهادی بیان نمود، آنها امروز اعلام کردند که قوانین پیشنهادی از سال آینده به اجرا در خواهد آمد.

در اینجا نگاهی مختصر به این تغییرات می اندازیم.
سیستم جدید امتیاز دهی :
این تغییر جنجال برانگیزترین آن ها می باشد به طوری که طی چند روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرد و از سوی تعداد زیادی از مسئولان، دوستداران این رشته و از جمله مهمترین آن ها، سباستین وتل مورد انتقاد قرار گرفت.بر اساس این تغییر امتیازایتی که به هر راننده در هر مسابقه تعلق می گیرد همانند سال قبل می باشد با این تفاوت که امتیازات مسابقه آخر هر فصل دو برابر امتیازات مسابقات دیگر همان فصل می باشد.

سیستم جدید شماره گذاری رانندگان
از این پس راننگان این حق را دارند که در ابتدای ورود به مسابقات فرمول یک، یک شماره را برای تمام سال هایی که در این مسابقات می باشند را برای خود بر گزینند.تا فصل 2013،در حالی که رانندگان آزادی عملی در این باره نداشتند، شماره آن ها بر اساس رده شان در جدول رده بندی سال قبل از آن توسط FIA برای هر کدام از آن ها انتخاب می شد.

در این میان، شماره 1 تنها می تواد به راننده قهرمان سال قبل برسد ولی در این بین او اجازه دارد که از بین این شماره و شماره مختص خود یکی را انتخاب کند.

جایزه پل پوزیشن 
از سال آینده راننده ای که بیشترین پل پوزیشن را در طول فصل کسب کند از طرف FIA جایزه ای به او تعلق می گیرد.اگر دو راننده به تعداد مساوی در طول فصل پل پوزیشنی برابر را کسب کنند، جایزه به راننده ای که مقام دوم بیشتری را در مرحله کوالیفاین یا تعیین خط کسب کرده باشد می رسد.

سیستم پنالتی امتیازات
از این پس هر راننده ای که در رطول مسابقه از قوانین سر پیچی کند از سوی بازرسان امتیاز منفی برای سوپر لیسانسی که از طرف FIA دریافت کرده در نظر گرفته می شود و در صورتی که او در طول 12 ماه، 12 امتیاز منفی کسب نماید از مسابقه بعدی محروم می شود.لازم به ذکر است که این پنالتی تاثیری در امتیازات کسب شده در طول فصل راننده خاطی ندارد.

FIA همچنین قوانین سخت تری را در مورد خروج رانندگان از منطقه پیت استاپ اتخاذ نموده است به طوری که اگر این اتفاق در مراحل تمرینی صورت بگیرد راننده خاطی در روز مسابقه چندین رده پنالتی در یافت می کند و در صورتی که این اتفاق در روز مسابقه انجام شود راننده مورد نظر با 10 رده پنالتی مسابقه بعدی را آغاز خواهد کرد.

کاهش تعداد موتور و گیربکس قابل استفاده در طول فصل
هر راننده در سال آینده تنها از 5 موتور در طول فصل می تواند استفاده نماییدچیزی که سال قبل از آن 8 عدد بود.در صورتی راننده ای از موتور ششم استفاده کند در آن مسابقه در رده آخر و از پیت لین مسابقه را باید آغاز کند.

FIA همچنین اعلام کرد، هر پیشرانه از 6 قسمت مجزا تشکیل شده است و هر راننده  تنها از 5 عدد از  هر کدام از این شش قسمت در طول فصل می تواند استفاده کنند.رانندگان همچنین اجازه دارند هر کدام از این قسمت ها رابر روی پیشرانه های دیگر جا به جا کنند.

ولی در صوتی که از ششمین قطعه برای هر کدام از این قسمت ها استفاده کند در آن مسابقه 10 رده پنالتی و در مسابقات بعدی که از ششمین قطعه استفاده شود  در هر کدام  از آن ها پنج رده پنالتی دریافت خواهد کرد.
این داستان برای قطعه های جدید هفتم، هشتم و غیره نیز پا برجاست.

قسمت های شش گانه پیشرانه های جدید عبارتند از : موتور احتراق داخلی، واحد موتور ژنراتور– جنبشی، واحد موتور ژنراتور– گرمایی، مخزن انرژی یا باطری، توربوشارژر و کنترل الکتریکی.

همچنین در سال آینده هر راننده موظف است که از یک گیربکس در 6 مسابقه متوالی استفاده نماید، در حالی که آن ها در سال 2013 هر گیربکس را در 5 مسابقه متوالی استفاده می کرند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 14 )    1   2   3   4   5   6   7   ...