تبلیغات
زمان سرعت - مطالب مهر 1392
 
درباره وبلاگ


ماشین شروع به حرکت کرد دوباره تو راهیم، تو جاده ها . تایر چپ ماشین رود خط سفید جاده بود صدای اگزوز تو گوشم فقط می خواستم برم...





مدیر وبلاگ : بهزاد میری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
زمان سرعت
در جاده
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM



G POWER که یکی از خوشنام ترین کمپانی های فعال در عرصه تیونینگ محسوب می شود بار دیگر به تقویت سری پیشرانه های هشت سیلندر و توربو ب ام و دست زده است.

پیشرانه هشت سیلندر توربو 4.4 لیتری و 560 اسب بخاری مدل های M5 و M6 در واقع بر اساس گونه 4.4 لیتری تولید انبوه نیرو بخش مدل های 5.0i شکل گرفته است و مهندسان G POWER نیز با تعریف برنامه ای هوشمندانه ، نسخه ای برای تقویت کلیه اعضا این خانواده پیچیده اند.نسخه های 550 ، 650 یا 750 در حالت عادی اندکی بیش از 400 اسب بخار قدرت دارند که این رقم پس از عملیات G POWER در چهار سطح مختلف ، 490 ، 510 ، 540 و 560 اسب بخار افزایش می یابد، همچنین توان 560 اسب بخاری نسخه های M5 و M6 نیز می تواند پس از اعمال تغییرات توسط این تیونر خوشنام به 625 ، 645 ،680 ، 710 و 740 اسب بخار بالغ شود.فرمول کلی برای دست یابی به چنین ارقام حیرت انگیزی، تغییر مجموعه اگزوز و توربوچارجرها و همچنین بهینه سازی گسترده ECU بوده است.جالب آنکه بر طبق سفارش خریدار ، سرعت نهایی خودرو نیز تنظیم می شود تا مالکین بتوانند نتیجه هزینه چندین هزار یورو را در افزایش حداکثر سرعت ب ام و سریع خود به وضوح مشاهده نمایند.



ادامه مطلب


نوع مطلب : تیونینگ، ب ام و، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




  در حالی که علاقه مندان خودرو در سرتاسر جهان برای دیدن عملکرد گونه ارتقاء یافته از GT-R فعلی در سال 2014 لحظه شماری می کنند که قرار است اولین خودرو تولید انبوه جهان با شتاب 0 تا 100 دو ثانیه ای باشد.

خبرهای جالبی از ویژگی های نسل آینده GT-R به گوش می رسد که قرار است در اواخر سال 2015 به عنوان مدل 2016 راهی مراکز فروش نیسان شود.هدایت این پروژه برای نخستین بار به دست مهندسان بخش موتور اسپرت نیسان یا همان نیسمو سپرده شده است که پیش از این نیز نقش پر رنگی در طراحی خودروهای اسپرت نیسان بر عهده داشتند.استفاده از سامانه استارت استاپ، سیستم هیبریدی توسعه یافته توسط تیم مسابقه ای ویلیامز F1 و سامانه مخصوص غیر فعال سازی بخشی از سیلندر ها، به منظور کاستن از میزان آلایندگی و مصرف سوخت برای نسل آینده GT-R قطعی به نظر می رسد.





نوع مطلب : اخبار، نیسان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




هیوندای بی شک بخشی از شهرت و محبوبیت امروزش را مدیون چهره تهاجمی و پویای نسل جدید سوناتاست؛ چهره ای که خیلی ها عاشقش شدند، و البته، بعضی ها هم جذابیتش را بیش از حد اغراق شده و زودگذر می دانند.
  حال که این برند کره ای توانسته خود را به عنوان برندی با کیفیت، هم تراز با برندهایی همچون تویوتا مطرح کند، ماموریت تازه ای را برای سوناتا درنظر گرفته و نسل آینده این سدان سایزمتوسط، هم باید اقتصادی باشد و خانوادگی، و هم شیک تر و به عبارتی، مجلسی جلوه کند. سوناتای 2015 اخم خود را با این ژست سنگین تر نشان خواهد داد و در کابین نیز احساسی لوکس تر خواهد داشت.




نوع مطلب : اخبار، هیوندای، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





منابع آگاه در بازار خودرو خبر دادند که گروهی از وارد کنندگان خودرو، درصدد عرضه سیتروئن سی 4 پیکاسو در کشور هستند. این خبر هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما از سوی برخی وارد کنندگان خودرو تایید شده است. البته در میان فهرست خودروهای مجاز وارداتی نام سیتروئن مشاهده نمی شود، اما طی ماه های گذشته اتومبیل های گوناگونی در بازار عرضه شده که طبق قوانین مجاز به ورود نبوده اند.

  مشخصات نمونه های سیتروئن سی 4 که از سوی سازنده فرانسوی عرضه می شوند به شرح ذیل است:

سیتروئن c ۴ پیکاسو با ۴ پیشرانه گوناگون، در این میان ۲ موتور بنزینی و ۲ پیشرانه توربو دیزل قابل سفارش است و بسته به گونه موتور با جعبه دنده‌های ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک قابل گزینش است. نکته درخور نگرش اینکه هر دو موتور بنزینی و ۲ پیشرانه دیزل که همگی از گونه ۱،۶ لیتری هستند، هر کدام در گروه خود موتورهایی یکسان، ولی با توانهایی گوناگون هستند. ناگفته نماند که موتورهای بنزینی قابل سفارش برای این ماشین ساخت ب‌ام و هستند. بیشترین توان و گشتاور دو موتور بنزینی این ماشین که نخستین آنها vti ۱۲۰ نام دارد و آن دیگری thp ۱۵۵، بترتیب برابر با ۱۲۰ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتون متر و گونه توربو آن ۱۵۵ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر است. در این میان گیرباکس هر دو این موتورها از گونه ۶ سرعت دستی است است.

بیشترین توان و گشتاور نخستین موتور ۱،۶ لیتری توربو دیزل قابل سفارش برای این سیتروئن بترتیب برابر با ۹۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتون متر است. این موتور بگونه استاندارد تنها از جعبه دنده ۶ سرعته دستی بهره مند خواهد بود. بیشترین توان و گشتاور دیگر موتور توربو دیزل ۱،۶ لیتری ۸ سوپاپه قابل سفارش برای پیکاسو که موتور ماشین این آزمایش نیز بود بترتیب برابر با ۱۱۵ اسب بخار در ۳۶۰۰ دور و ۲۷۰ نیوتون متر از ۱۷۵۰ دور در دقیقه، شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۱۱،۳ ثانیه و بیشترین سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. میانگین مصرف سوخت این ماشین نیز ۲۵ کیلومتر بر هر لیتر است. این موتور بگونه استاندارد از گیرباکس ۶ سرعته دستی سود می‌برد، ولی با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک etg۶ نیز قابل سفارش است. نسل نو پیکاسو نسبت به مدل پیشین تا اندازه‌ای کم مصرف تر شده که بزرگترین انگیزه آن کاهش وزن ۱۴۰ کیلو گرمی این ماشین نسبت به نسل پیشین است. همه موتورهای نامبرده در بالا از سامانه اتوماتیک استارت استاپ که موتور را در پشت چراغ قرمزها و راهبندانها خاموش کرده و از این راه از مصرف بیهوده سوخت میکاهد نیز بهره مند هستند.

 با گذشت زمان از آنجا که بسیاری از خریداران به خرید خودروهای با طراحی روز روی آورده بودند سیتروئن نیز از شیوه طراحی سنتی و نو آورانه خود دست شست و به ساخت خودروهای با طراحی عادی تر پرداخت. این روند تا آنجا پیش رفت که نسل کنونی سیتروئن سی‌ ۴ هاچ بک بیشتر شبیه به فولکس واگن گلف شده است تا یک سیتروئن اصیل. نسل نو سیتروئن سی‌ ۴ پیکاسو، اما دوباره چهره یک سیتروئن اصیل را بنمایش می گذارد. 



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 29 مهر 1392 :: نویسنده : بهزاد میری


قدرت 1200 اسب بخاری خیلی وقت است که دیگر از انحصار ویرون خارج شده و امروز، حتی کامارو 40 ساله هم می تواند 1200 اسب بخار قدرت داشته باشد؛ مخصوصا اگر قرار به خودنمایی در SEMA Show باشد. HRE Wheels در سِماشو امسال، نسخه ای 1200 اسب بخاری از کامارو 1972 معرفی خواهد کرد.

 البته این سوپرکامارو مشخصا بر روی ساختاری مدرن و تقویت شده سوار شده و تنها چهره کلاسیک این یانکی عضلانی را دارد. از تک تصویر انتشار یافته، مشخص است که این کامارو 1200 اسبی در کنار براگیر، کاپوت و بالچه عقب فیبر کربنی، از چرخ های غول پیکر ساخت HRE نیز بهره می برد




نوع مطلب : تیونینگ، شورولت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 29 مهر 1392 :: نویسنده : بهزاد میری


نیسان در حال انجام آزمایشات جاده ای بر روی نسل دوم از SUV موفق قشقایی است که فروش قابل توجهی را در بازارهای اروپایی برای این برند ژاپنی به ارمغان آورده است.

 آنطور که از تصاویر جاسوسی پیداست،ظاهر این قشقایی تازه تا حد زیادی به نسل فعلی نیسان مورانو نزدیک خواهد شد چرا که چراغ های بزرگ و دماغه خاص خودرو، یاد آور این موضوع هستند.جالب آنکه مسئولین نیسان احتمال تولید یک مدل برقی (EV) از این SUV شهری را رد نکرده اند و در این صورت نسل دوم قشقایی یکی از اولین SUV های برقی جهان خواهد بود.به گفته مهندسان نیسان، نسل تازه خودروهای برقی این شرکت از ابتدا با هدف الکتریکی بودن مهندسی می شوند و به همین جهت از زیر ساخت متفاوتی نسبت به مدل های بنزینی بهره خواهند برد.



ادامه مطلب


نوع مطلب : جاسوسی، نیسان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 29 مهر 1392 :: نویسنده : بهزاد میری
ب‌ام‌و سری 4 کانورتیبل، جانشین ب‌ام‌و سری 3 با زیبایی و عملکرد رانندگی فوق العاده معرفی شد.
پلتفرم ب‌ام‌و سری 4 کانورتیبل از پلتفرم برادر خود یعنی ب‌ام‌و سری 4 کوپه نشأت گرفته شده است و این در حالی است که طول، عرض و فاصله بین دو محور خودرو بیشتر شده و موجب تعادل بی عیب و نقص خودرو در شرایط گوناگون شده است. در کنار آیرودینامیک بالای خودرو، ظاهر زیبا نیز مد نظر است که در این حالت ب‌ام‌و در خودروی جدید خود از جلو پنجره مشبک کلیوی شکل سنتی، چراغ‌های جلویی مدور دوقلو تمام LED و مجهز به چراغ‌های مخصوص روز و... استفاده کرده است.
طراحی داخلی
طراحی داخلی خودرو تلفیقی از زیبایی، ظرافت و جذابیت‌های اسپرت است و کنترل‌ها و دکمه‌ها نیز در اطراف راننده به طور منظم چیده شده‌اند تا دسترسی آسان به تجهیزات داخلی را در یک محیط شاد با ترکیب رنگ بندی روشن و سقف پوشیده شده از آسمان باز را برای راننده فراهم کنند. صندلی‌ها دوباره طراحی و جدید شده و از کمربندهای ایمنی یکپارچه در کنار این صندلی‌های الکتریکی استفاده شده است. در کنار صندلی‌های استاندارد خودرو، صندلی‌های اسپرت و پکیج M نیز قابل سفارش است. در رأس کنسول مرکزی نیز یک صفحه نمایش لمسی رنگی جا خوش کرده است که در آن می‌توان امکاناتی نظیر نسل جدید سیستم ناوبری حرفه‌ای را مشاهده کرد که درای وسعت قابل توجه و وضوح تصویر بالا به همراه نقشه‌های ماهواره‌ای سه بعدی است. در کنار تجهیزات متعدد و کارآمد خودرو، طراحی داشبورد و فضای کابین همانند دیگر سری‌ها و حتی سری‌های قبل است که در این زمینه لازم می‌شود ب‌ام‌و دستی بر سر و روی آن بکشد و تنوع و تغییری را بر روی آن اعمال کند.
فاکتورهای مهم برای ایجاد یک رانندگی پویا و لذت بخش
علاوه بر لذت بردن از هوای طبیعی پیچیده شده در فضای کابین و استفاده از تجهیزات پیشرفته و کارآمد در این خودرو، عملکرد بالای رانندگی نیز یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای انتخاب خودروهای امروزی است که در این زمینه مهندسان ب‌ام‌و در طراحی و انتخاب مواد کوتاهی نکرده و به فاکتورهایی نظیر دقت فرمان و دقت رانندگی و چابکی پرداخته‌اند و با استفاده از فن آوری‌های پیشرفته در طراحی و کنترل شاسی، کنترل و هدایت گشتاور فرمان برقی، توزیع 50:50 وزن خودرو بر روی محورها و استفاده از مواد مستحکم و سبک در ساخت و ساز بدنه خودرو موجب پدید آمدن حس تجربه رانندگی خاص در خودرویی اسپرت بدون سقف شده‌اند و با افزایش طول به 4638 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2810 میلی‌متری، بر کیفیت سواری افزوده و با استفاده از سیستم تعلیق استاندارد و نرم موجب کاهش نیروی گرانش زمین و راحتی بیشتر سرنشینان در کابین خودرو شده است.
پیشرانه و انتقال قدرت
در ب‌ام‌و سری4 کانورتیبل از دو موتور بنزینی چهار سیلندر و شش سیلندر و یک موتور دیزلی چهار سیلندر استفاده شده است که هر سه محدوده قدرتی 184 اسب‌بخار الی 306 اسب‌بخاری را پوشش می‌دهند که هر سه با استفاده از تکنولوژی جدید TwinPower به شتاب و کشش بالاتری نسبت به گذشته در کنار کنترل و کاهش هوشمندانه مصرف سوخت و منطبق با قوانین استانداردهای یورو6 دست پیدا کرده‌اند. برای منتقل کردن قدرت تولید شده موتور به رینگ‌های 18 یا 19 اینچی آلیاژی چرخ‌های عقب خودرو نیز از یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد استفاده شده است که بنا به خواسته و نیاز مشتری، یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز برای این خودرو قابل سفارش است. در ادامه به بررسی کامل این سه پیشرانه می‌پردازیم.
پیشرانه شش سیلندر بنزینی در 435i کانورتیبل: پیشرانه جدید 3.0 لیتری شش سیلندر ب‌ام‌و با استفاده از میل لنگ آلومینیمی و مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت در کنار دریچه گاز هوشمند و متغیر می‌تواند 306 اسب‌بخار قدرت بین 5800 الی 6000 دور بر دقیقه در کنار گشتاور 400 نیوتن‌متری حاصل در دور 1200 دور بر دقیقه تولید کند و به صورت آنی تحویل مبدل دور یا همان گیربکس دهد که پس از تبدیل و ارسال آن به دیفرانسیل و پس از آن به چرخ‌ها، زمینه‌ای را برای شتاب صفر تا صد 5.6 ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده الکترونیکی 250 کیلومتر بر ساعت فراهم کند. شتاب و سرعتی که توسط گیربکس شش سرعته دستی تنها با مصرف سوخت 8.1 الی 8.4 لیتر در صد کیلومتر و تولید گازهای آلاینده دی اکسید کربن به مقدر 190 الی 195 گرم در هر کیلومتر پدیدار می‌شود. در صورت استفاده از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در این خودرو نیز مصرف سوخت به 7.5 الی 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان تولید گازهای آلاینده آن نیز به 176 الی 180 گرم در هر کیلومتر کاهش می‌یابد.
پیشرانه چهار سیلندر بنزینی در 428i کانورتیبل: قدرت تحویل بالا، گشتاور قابل توجه، حداکثر بازده و وزن کم‌تر، ویژگی‌های اصلی موتور 2.0 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر ب‌ام‌و است که متناسب با موتور شش سیلندر مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت شده که با استفاده از توربو شارژر، سیستم کنترل میل بادامک و سیستم کنترل هوشمند و متغیر دریچه گاز، افزایش عملکرد چشمگیر و کاهش مصرف سوخت و تولید کم‌تر گازهای آلاینده را برای این موتور به همراه داشته است. با روشن کردن موتور و رساندن دور موتور بین 1250 الی 4800 دور بر دقیقه، 350 نیوتن‌متر گشتاور به دست می‌آید که با بالا بردن دور موتور و رساندن آن به 5000 الی 6500 دور بر دقیقه، شاهد به وجود آمدن 245 اسب‌بخار قدرت در موتور چهار سیلندر ب‌ام‌و خواهیم بود، با ارسال قدرت تولید شده به چرخه مصرف، شتاب صفر تا صد 6.4 ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده الکترونیکی 250 کیلومتر بر ساعت رخ نمایی می‌کنند. البته باید خاطر نشان کرد که قدرت تولید شده حاصل سوختن 6.8 الی 7.0 لیتر بنزین در صد کیلومتر و تولید 159 الی 163 گرم گاز CO2 با استفاده از گیربکس شش سرعته دستی است و در صورت استفاده از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، مصرف سوخت صد کیلومتر به 6.6 الی 6.7 و میزان تولید گازهای آلاینده به 154 الی 157 گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.
پیشرانه چهار سیلندر دیزلی در 420d کانورتیبل: چندین سال پیش شرکت ب‌ام‌و برای اولین بار ثابت کرد که موتورهای دیزلی هم همانند موتورهای بنزینی می‌توانند یک انتخاب بسیار جذاب و مناسب برای خودروهای سواری مخصوصا کانورتیبل باشند، امروزه این حقیقت به صورت گسترده به رسمیت شناخته شده و کمپانی‌های خودروسازی بزرگ دیگر نیز این موتورها را در خودروهای خود استفاده می‌کنند. موتور چهار سیلندر دیزلی ب‌ام‌و یکی از جدیدترین نسل‌های موتورهای دیزلی به شمار می‌رود که در آن از توربوشارژر پیشرفته جهت افزایش بازده موتور و کاهش مصرف و تولید گازهای آلاینده استفاده شده است. حداکثر خروجی قدرت این موتور در 4000 دور بر دقیقه، 184 اسب‌بخار و حداکثر خروجی گشتاور این موتور در بین1750 الی 2750 دور بر دقیقه، 380 نیوتن‌متر اعلام شده است که با مصرف تنها 5.1 الی 5.3 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر و تولید 133 الی 138 گرم گازهای CO2 در هر کیلومتر شتاب صفر تا صد 8.2 ثانیه و حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت را برای خودرو رقم می‌زند.


ادامه مطلب


نوع مطلب : ب ام و، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




نسل تازه کیا سراتو در سه مدل سدان، هاچ بک ، کوپه عرضه می شود و البته شاید در آینده نزدیک گونه کانورتبیل (بدون سقف ثابت) نیز به این خانواده کره ای اضافه شود.

  مدل کوپه با توجه به سلیقه مشتریان جوان شکل گرفته است.کمک فنرهای سفت تر نسبت به مدل های سدان و هاچ بک و فرمانی که از قفل تا قفل تنها 2.8 دور می زند از جمله مشخصات این خودرو هستند.یک پیشرانه 2.0 لیتری اتمسفریک با قدرت تولیدی 172 اسب بخار و 209 نیوتن متر گشتاور در کنار یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو به قدرت 200 اسب بخار و 265 نیوتن متر گشتاور نیرو بخش این مدل خواهند بود، گونه توربو علیرغم قدرت بیشتر، کمتر با بنزین بی کیفیت کشورهایی نظیر ایران سازگاری دارد چرا که فشار تولید توربو این مدل به 1.2 BAR می رسد.گونه 2.0 لیتری در یکصد کیلومتر تنها 7.3 لیتر بنزین می سوزاند و شتابگیری صفر تا صد سراتو کوپ در 7.4 تا 7.8 ثانیه صورت می پذیرد.قیمت سراتو کوپ با چنین پیشرانه هایی بستگی به سطح تجهیزات بین 24 تا 28 هزار دلار آمریکا برآورد می شود.



ادامه مطلب


نوع مطلب : کیا، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




مجوز ترخیص خودروهای پرمصرف از گمرک در حالی از سوی دولت صادر شده که این خودروها قاتل بنزین یارانه‌ای 700 تومانی توزیعی هستند و واردات آنها، علاوه بر صرف یارانه دولتی، شائبه کسب درآمد غیرقانونی برای دولت را ایجاد می‌کند.
مجوز ترخیص خودروهای خارجی ممنوع‌الورود از گمرک در حالی طی روزهای اخیر از سوی دولت صادر شد که مشخص نیست در شرایطی که دولت، واردات این خودروها را ممنوع کرده‌است، افراد واردکننده با چه هدفی برای واردات آن اقدام کرده و چه کسی این اطمینان را برای ترخیص نهایی کالا از گمرک برای آنها ایجاد کرده است.
هرچند از نظر برخی، دولت به این دلیل که ارز لازم برای خرید این کالای لوکس پرداخت شده و حال چاره‌ای جز ترخیص آنها از گمرک وجود ندارد، با ترخیص آن موافقت کرده، ولی باید دید واردکنندگان چه اطمینانی نسبت به ترخیص این خودروها و افزایش قیمت‌ها در بازار داشته‌اند که حتی با پرداخت تعرفه دو برابری، باز هم پیگیر ترخیص و کسب سود آن هستند.
این خودروها که با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی به عنوان خودروهای پرمصرف شناخته می‌شوند، به قول معروف قاتل بنزین یارانه‌ای هستند که دولت با هزینه بسیار نسبت به تولید و واردات آن اقدام می‌کند.
به این ترتیب، چند برابر منافع حاصل از تعرفه واردات این خودروها باید به عنوان یارانه بنزین مصرفی آنها پرداخت شود.
در این شرایط، انتشار خبر ترخیص خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی، خاطره واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع و بحث‌های مطرح شده مبنی بر رانت موجود در این قضیه طی ماه‌های گذشته را زنده می‌کند.
به گزارش فارس، موضوع ترخیص جدید خودروهای لوکس در حالی مطرح است که هنوز جوهر پرونده واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع خشک نشده و گزارش واردات این خودروها طی روزهای اخیر در کمیسیون اصل 90 نهایی و مقرر شد تا متهمین به قوه قضاییه معرفی شوند و گزارش پرونده نیز برای قرائت در صحن علنی هیئت رئیسه ارسال شود.
به این ترتیب، در حالی که هنوز تکلیف پرونده واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع مشخص نشده و متهمین آن مجازات نشده‌اند، حرف از اتفاق جدیدی در واردات خودروهای لوکس زده می‌شود.
برخی کارشناسان بازار خودرو معتقدند با توجه به رشد نرخ ارز، دولت با اعمال تعرفه دو برابری برای واردات خودروهای لوکس پرمصرف، می‌تواند درآمد بیشتری از محل واردات خودرو کسب کند.
یک کارشناس بازار خودرو در این مورد می‌گوید: سالانه یک میلیارد دلار بابت واردات خودرو به کشور هزینه می‌شود که در صورت محاسبه ارز 2500 تومانی و تعرفه 140 درصدی برای کل یا بخشی از آن، درآمد بالایی از این محل برای دولت ایجاد خواهد شد.
هرچند با نگاه به این محاسبه اینطور به نظر می‌رسد که دولت، منابع ریالی حاصل از ذخایر ارزی کشور را با کمک سرمایه‌داران افزایش می‌دهد، اما باید توجه داشت با توجه به ممنوع‌الورود بودن خودروهای لوکس و غیرقانونی بودن واردات آن، این شائبه وجود دارد که کسب درآمد از این محل برای دولت نیز غیرقانونی باشد.
در شرایطی که واردات خودروهای لوکس بالای 2500 سی‌سی متوقف بوده است، باید دید چه اطمینانی برای ترخیص نهایی این خودروها از گمرک وجود داشته، آیا دست‌های پشت پرده را در این داستان نیز باید جستجو کرد و یا واردکنندگان تا چه حد در امور گمرکی تأثیرگذارند که با اطمینان نسبت به واردات این خودروها اقدام کرده‌اند.
در عین حال، باید منتظر ماند و دید که موضوع واردات خودروهای لوکس و صدور مجوز برای ترخیص آن تا چه حد مورد توجه دستگاه‌های قضایی قرار می‌گیرد و چه برخوردی با افراد سودجو خواهد شد تا این همراهی دولت باعث تشویق افراد به انجام فعالیت‌های غیرقانونی نشود.




نوع مطلب : اخبار، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




لامبورگینی که یکی از مطرح ترین خودروسازان جهان محسوب می شود، به مناسب پنجاهمین سالگرد تاسیس خود ، دست به عرضه مدل رودستر از سری وننو (Veneno) زده است.

خودرویی که از نظر ظاهر و مشخصات فنی کاملا مشابه مدل کوپه خواهد بود و تنها در تیراژ 9 دستگاه به فروش می رسد.از این رو ناگفته پیداست که رقم درخواستی لامبورگینی برای فروش هر دستگاه از این سوپر اسپرت اسطوره ای فوق العاده بالا خواهد بود و به مرز 3.3 میلیون یورو یا 4.5 میلیون دلار آمریکا می رسد.این در حالیست که شتاب گیری صفر تا صد کیلومترظرف 2.9 ثانیه امکان پذیر است وحداکثر سرعت خودرو نیز به 355 کیلومتر بر ساعت می رسد.به دلیل استفاده گسترده از فیبرکربن ، وننو رودستر تنها1490  کیلوگرم وزن دارد و از پیشرانه V12 معروف 6.5 لیتر لامبورگینی با 750 اسب بخار قدرت، نیرو می گیرد.



ادامه مطلب


نوع مطلب : لامبورگینی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 14 )    1   2   3   4   5   6   7   ...