تبلیغات
زمان سرعت - مطالب اسفند 1392
 
درباره وبلاگ


ماشین شروع به حرکت کرد دوباره تو راهیم، تو جاده ها . تایر چپ ماشین رود خط سفید جاده بود صدای اگزوز تو گوشم فقط می خواستم برم...





مدیر وبلاگ : بهزاد میری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
زمان سرعت
در جاده
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
جمعه 16 اسفند 1392 :: نویسنده : بهزاد میری

رولز رویس گوست جدیدترین مدل در خط تولید این خودروساز انگلیسی است که طراحی سری II روی آن اعمال شده است.

 رولز رویس گوست سری II که در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2014 به نمایش درآمده است بازطراحی زیرکانه ای دارد که این خودروساز آن را بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های این صنعت با چراغ های جلوی LED نوین و تغییراتی اندک روی سپرهای جلو و عقب می داند. ویژگی های اصلاح شده بدنه گوست سری II شامل قسمت هایی کرومی روی هواکش های جلو است.

گوست سری II نیز مانند دیگر مدل های رولز رویس که طراحی سری II دارند از Wi-Fi و دستگاه انتقال نیروی کمک ماهواره ای (SAT) بهره می برد. SAT به اطمینان یافتن از سازگاری اتوماتیک این سدان لوکس با محیط اطراف به منظور تقویت تجربه راننده کمک می کند. سیستم هدایت این خودرو نیز به روز شده است.

با توجه به این که مدل های رولز رویس لوکس و قیمتی هستند جای تعجب نیست که این خودروساز انگلیسی تغییرات قابل توجهی را در خط تولید خود اعمال نمی کند. با توجه به سرمایه گذاری مشتریان روی خودروهایشان اگر هر چند سال اتفاقی انقلابی در داخل این خودروسازی رخ دهد با واکنش خوبی از طرف خریداران مواجه نخواهد شد.



ادامه مطلب


نوع مطلب : رولزرویس، نمایشگاه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 16 اسفند 1392 :: نویسنده : بهزاد میری

جگوار رسما خودروی XFR – S اسپرتیک جدید را در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی کرد رقیب آتی آئودی RS6  آوانت ، مرسدس – بنز E63 و ب ام و M5 تورینگ رسما در معرض دید بازدیدکنندگان نمایشگاه اتومبیل ژنو 2014 قرار گرفت. این خودرو دارای یک بسته بدنه جدید شامل رینگ های 20 اینچی آلیاژی ، تایرهای 35/265 و 30/295  جلو و عقب سامانه الکترونیکی دیفرانسیل ، کمک فنرهای جدید بهینه سازی شده و برخی قطعات فیبرکربنی برروی سپرها و اسپویلر جدید خود است.

نیروی مورد نیاز XFR – S جدید از طریق یک موتور 5.0 لیتر V8 سوپر شارژ مشابه نسخه سدان به توان 542 اسب بخار و گشتاور 680 نیوتون متر تامین می شود. این نیروی تولیدی از طریق یک جعبه دنده هشت سرعتهQuick Shift مشابه خودروی F-TYPE به چرخ ها منتقل و ظرف مدت تنها 4.8 ثانیه سرعت خودرو را به صد کیلومتر بر ساعت رسانده و بیشینه ای 300 کیلومتر بر ساعتی را برای آن فراهم می کند.

مصرف متوسط سوخت XFR – S اسپرتیک 12.7 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان آلایندگی کربن دی اکسید آن 297 گرم برکیلومتر است.



ادامه مطلب


نوع مطلب : نمایشگاه، جگوار، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 15 اسفند 1392 :: نویسنده : بهزاد میری


 وقتی فولکس کار روی پروژه های مختلف برای ساخت شاسی بلندهای جدیدش را بصورت موازی انجام می دهد، بدین معنی است که آنها وسواس زیادی برای سال 2016 میلادی دارند؛ همان سالی که قرارست SUV های جدیدش را در خیابان ها ببینیم . 
فولکس واگن هم اکنون دو SUV با نام های تیگوان و توآرگ برروی خط تولید دارد اما به نظر میرسد آن ها تصمیم دارند در این کلاس یک خودروی دیگر را به بازار عرضه کنند .کراس اور مفهومی جدید T-ROC نیز در همین راستا به نمایشگاه آمده بود. به یاد داشته باشیم که قبل از T-ROC فولکس محصولات دیگری مانند CrossBlue (آمریکا)، CrossBlue Coupé (چین) و همچنین Tiguan (هند) را نیز رونمایی کرده بود.
اما به T-ROC برگردیم که بر پلتفرم MQB فولکس ساخته شده. می دانید کدام پلتفرم است؟ همانی که نسل سوم آئودی A3 ، نسل سوم سئات لئون، نسل هفتم گلف ، نسل سوم TT و همچنین نسل سوم اشکودا اوکتاویا با آن ساخته شده اند
ویژگی خاص ظاهری T-ROC نه رنگ آبی اختصاصی (Blue-Splash Metallic) آنست، نه خانه های بزرگ جلوپنجره و حتی نه چراغ های روز به همراه چراغ های LED آن. این خودرو سقف دو تکه ای دارد که می توان آنرا بصورت دستی جدا و در صندوق عقب جاسازی کرد. یعنی حالا با یک کراس اور کوپه روباز سروکار داریم.
درون کابین T-ROC دوباره همان تریم آبی به چشم می خورد، صندلی ها چرمی بوده، سیستم تهویه تماما دیجیتالی است و درون صفحه کیلومتر نیز یک نمایشگر 12.3 اینچی بکار رفته. اما در بالای کنسول از یک تبلت بعنوان نمایشگر سیستم چندرسانه ای خودرو استفاده شده که قابلیت جداشدن نیز دارد.
حالا سری به مشخصات فنی T-ROC بزنیم:
پیشرانه 2.0 لیتری توربو دیزلی.
قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر.
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه DSG .
سیستم محرکه 4MOTION (یا همان AWD).
وزن 1420 کیلوگرم.
رینگ های 19 اینچی با تایرهای 245/45 .
شتاب 6.9 ثانیه.
حداکثر سرعت 210 کیلومتر برساعت.
مصرف ترکیبی 4.9 لیتر.
تولید 129 گرم CO2 در هر کیلومتر.




ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، نمایشگاه، فولکس واگن، 
برچسب ها : ژنو2014،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 15 اسفند 1392 :: نویسنده : بهزاد میری


از آگوست 2013 که کمپانی آلمانی گامپرت به مرز ورشکستگی رسید زمان زیادی نمی گذرد که حالا می بینیم محصول جدید این کمپانی در نمایشگاه امسال رونمایی شده؛ خودرویی که فعلا مفهومی است اما وقتی به تولید انبوه برسد احتمالا برخلاف سوپرکار آپولو فروش خوبی را تجربه کند .
نام این کوپه قرمز رنگ که بدست آقای Martin Frank طراحی شده را اکسپلوشن گذاشته اند. باتوجه به استفاده از فیبرکربن و فایبرگلاس های تقویت شده در ساخت بدنه آن می توان چنین حدس زد که وزن نسبتا پایینی داشته باشد.
اکسپلوشن در مدل های پایه، قدرتش را از یک انجین 2.0 لیتری توربوی 4 سیلندر می گیرد که 420 اسب به همراه 520 نیوتن متر گشتاور تولیدی آن به کمک گیربکس 6 سرعته دستی (با امکان سفارش پدال شیفتر) به همه چرخ های خودرو منتقل می شود.
حال به سراغ اکسپلوشنS برویم که انجین توربوشارژ آن 2.5 لیتری 5 سیلندری است که قدرت و گشتاورش به ترتیب به 510 اسب بخار و 625 نیوتن متر می رسد. شتاب صفر تاصد این مدل هم کمتر از 3.0 ثانیه اعلام شده. تولید نسخه نهایی اکسپلوشن از اواخر زمستان 2014 آغاز شده و قیمت پایه ای آن نیز چیزی حدود 145,000 دلار خواهد بود.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، نمایشگاه، 
برچسب ها : گامپرت، ژنو2014،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 15 اسفند 1392 :: نویسنده : بهزاد میری


 پس از درز تصاویر و تیزرهای آئودی TT مدل 2015 اکنون اولین تصاویر رسمی از این خودرو منتشر شده است.
گمان می رود نسل سوم TT اواخر سال جاری وارد نمایندگی های فروش شده و اولین خودروی اسپرت این خودروساز آلمانی باشد که بر اساس پلتفرم MQB فولکس واگن ساخته می شود. در این تصاویر مشخص است که TT جدید از عناصر سبکی بهره می برد که مدل های قبلی آن را بسیار محبوب کرده بودند.

آئودی TT و TTS با سه موتور چهار سیلندر متفاوت ارائه خواهند شد. موتور 2.0 لیتری TFSI استاندارد قدرت 230 اسب بخار خواهد داشت در حالی که همین موتور در TTS قدرتمندتر دارای 310 اسب بخار نیرو خواهد بود. این سیستم انتقال قدرت گشتاور 370 نیوتون متر خواهد داشت که با اتصال به گیربکس دستی شش سرعته و دیفرانسیل جلو اجازه می دهد شتاب صفر تا صد خودرو 6 ثانیه باشد. یک موتور دیزلی 2.0 لیتری TDI نیز با قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 379 نیوتون متر در خط تولید TT خواهد بود.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، نمایشگاه، آئودی، 
برچسب ها : ژنو2014،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 15 اسفند 1392 :: نویسنده : بهزاد میری


ساعاتی پیش مازراتی از محصول جدید خود در ژنو رونمایی کرد و تمام نگاه ها را به سمت خود جلب کرد. Alfieri به منظور بزرگداشت صد سالگی مازراتی ساخته شده است و چشم اندازی از آینده مازراتی را ارائه می دهد. اگرچه فعلا در فاز کانسپت قرار دارد اما بزودی وارد خط تولید خواهد شد.
این خودرو که زاده مرکز طراحی مازراتی در تورین می باشد، بر اساس نام یکی از برادران این خاندان، Alfieri Maserati نامگذاری شده است. طراحی 2+2 این خودرو یادآور خودروهای افسانه ای مازراتی، نظیر 3500GT ، 5000GT و  Indy می باشد.
آلفیری بر پایه GranTurismo MC Stradale شکل گرفته است با این تفاوت که فاصله محوری آن 24 سانتی متر کوتاه تر شده است. بر همین اساس طول ، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4590 ، 1930 و 1280 میلی متر است

موتور 4.7 لیتری V8 تنفس طبیعی، با قدرت 460 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتن متر در زیر هود آرمیده است. قدرت بوجود آمده بوسیله یک جعبه دنده 6 سرعته electro-actuated به چرخ های عقب منتقل می شود. برای مهار این خودرو از ترکیب دیسک های سرامیک – کربن MC Stradale و کالیپرهای ترمز برمبو استفاده شده است.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، مازراتی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 15 اسفند 1392 :: نویسنده : بهزاد میری


 لامبورگینی در اولین عصر نمایشگاه خودروی ژنو از جایگزین گالاردو به نام لامبورگینی هوراکان LP 610-4 رونمایی کرد.
قرار است تحویل این خودرو از اواخر ماه مارس سال 2014 آغاز شود.

همان طور که نام هوراکان LP 610-4 نشان می دهد این خودرو از موتور 5.2 لیتری V10 با قدرت 610 اسب بخار و بیشینه گشتاور 560 نیوتون متر بهره می برد. این خودروساز اعلام کرده است که این موتور جدید ترکیبی از دو سیستم تزریق سوخت مستقیم و غیرمستقیم دارد که در نتیجه آن قدرت، گشتاور و بهره وری سوخت بیش تر و میزان آلایندگی کم تری خواهد داشت.

بیشینه سرعت این خودرو 325 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن 3.2 ثانیه است. موتور V10 این خودرو به گیربکس دو کلاجه هفت سرعته جدید متصل است و از سیستم کاملا الکترونیکی چهار چرخ فعال بهره می برد.

این ابرخودرو به صورت استاندارد دارای ترمزهای سرامیک کربنی است در حالی که سیستم فرمان دینامیک لامبورگینی به عنوان یک گزینه انتخابی برای آن عرضه می شود.

شاسی های هوراکان یک ساختار ترکیبی ارتقا یافته متشکل از قطعات کربنی و آلومینیومی است.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، لامبورگینی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 سانگ یانگ از کانسپت جدید خود رونمایی کرد . این SUV هفت نفره تحت عنوان XLV به نوعی نسل دوم کانسپت XIV-1 می باشد که سانگ یانگ از آن در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2011 رونمایی کرد .

این کانسپت یک وسیله نقلیه چندمنظوره است که هم نیازهای روزمره شما را برطرف خواهد کرد و هم در اوقات فراغت می توانید سواری بی نظیری را در جاده های خارج شهر با آن تجربه کنید . قابلیت های چندمنظوره در کنار طراحی متفاوت ، سبب شده است تا XLV بعنوان یک مدل استراتژیک و سمبل تغییرات در محصولات آتی سانگ یانگ ، به حساب بیاید .
کابین بزرگ و فضای بار زیاد مهمترین مشخصه این خودرو است . افزایش طول 290 میلی متری نسبت به نسل قبلی ، فضای کافی برای 7 سرنشین را فراهم کرده است . در ترکیب 2+2+2+1  صندلی ها یک تک صندلی وجود دارد که می تواند در ردیف دوم و یا سوم قرار بگیرد . XLV از لحاظ طراحی خارجی هم در مقایسه با سایر رقبا نمره قابل قبولی خواهد گرفت .

پیشرانه هیبریدی XLV  از ترکیب یک موتور 1.6 لیتری دیزل و یک موتور الکتریکی 10KW با باتری های 500Wh لیتیوم – یون ، قدرت لازم برای حرکت را  فراهم می کند . به گفته مهندسین سانگ یانگ ، ترکیب جدید پیشرانه سبب شده است تا XLV نسبت به سایر رقبا به میزان 10 درصد CO2 کمتری  منتشر کند .



ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، نمایشگاه، سانگ یانگ، 
برچسب ها : ژنو2014،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 15 اسفند 1392 :: نویسنده : بهزاد میری


 دقیقا سال گذشته میلادی بود که آلفا برای اولین بار از 4C کوپه در نمایشگاه ژنو 2013 رونمایی کرد. حالا یکسال گذشته و با نسخه اسپایدر آن دوباره به ژنو برگشته است .
خودرویی که می بینید یک نسخه پروتوتایپ است چرا که مهندسان آلفا هنوز درحال کار بر روی ایمنی این خودرو هستند پس ممکن است در نهایت با اندکی تغییر ظاهر وارد بازار شود. اما به لطف بهره گیری از مواد گران قیمتی مانند فیبرکربن و SMC در ساخت شاسی و بدنه، وزن نسخه اسپایدر تنها 60 کیلوگرم سنگین تر از نسخه کوپه آن شده. ولی 4C اسپایدر دیگر چه حرف جدیدی برای گفتن دارد؟
حذف چراغ های عنکبوتی جلو و استفاده از لنزهای معمولی.
طراحی جدید رینگ ها و استفاده از تایرهای پیرلی.
اگزوزهای دوبل آکراپویک (Akrapovic) که خروجی تیتانیومی آنها در وسط تعبیه شده.
در قسمت فنی با همان انجین 1.75 لیتری مدل های کوپه روبرو هستیم؛ پیشرانه ای توربوشارژ با قدرت 240 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر. انتقال قدرت به چرخ های عقب توسط گیربکس دوکلاچه TCT انجام می شود که می تواند اسپایدر را در 4.5 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه نیز به حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت برساند.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، نمایشگاه، آلفارومئو، 
برچسب ها : ژنو2014،
لینک های مرتبط :




هوندا سیویک تیپ R کانسپت جدید در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد.

این کانسپت مدلی تولید شده را نشان می دهد که یک سال با عرضه در نمایندگی ها فاصله دارد.

ظاهر عجیب این خودرو نشان دهنده ادعای هوندا مبنی بر این است که تیپ R نسخه ای عالی از سیویک استاندارد نیست.

این خودرو بیش از 30 میلی متر کوتاه تر از سیویک استاندارد است و با گلگیرهای برجسته، اسپویلر جلوی بزرگ و شاید متمایزترین باله عقب که تاکنون در پشت یک هاچ بک دیده شده است، شناخته می شود. تنها سقف، درهای جلو و در صندوق عقب ساده این خودرو شبیه به هاچ بک سیویک اصلی هستند.

طی شش ماه گذشته تیمی سه نفره در مرکز طراحی سویندون هوندا به مدیریت طراحی ارشد پروژه، ماسارو هاسگاوا روی ساخت تیپ R کانسپت کار کرده اند.

هاسگاوا گفت: "این خودرو متفاوت ترین تیپ R تا کنون است و در مورد نسخه تولید شده آن نیز می توان همین ادعا را داشت."

در قسمت جلوی این خودرو دریچه هوای بزرگی وجود دارد که هوای خنک را به داخل موتور، کاپوت و مجاری ها هدایت می کند تا هوای گرم خارج شود. اسپویلر جلوی این خودرو اطراف قسمت جلو کشیده شده است.

تیپ R دارای موتور 2.0 لیتری توربوشارژ جدید خواهد بود. هوندا اعلام کرده این موتور برای تولید قدرتی بیش از 276 اسب بخار و گشتاور 406 نیوتون متر مناسب است.

هوندا بر این باور است که رقبای تیپ R، فولکس واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST نیستند بلکه مدل های متفاوت تری مثل گلف R و فوکوس RS هستند.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اخبار، نمایشگاه، هوندا، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 13 )    ...   4   5   6   7   8   9   10   ...