تبلیغات
زمان سرعت - نقدی بر نسل جدید پورشه 911 + ویدئو
 
درباره وبلاگ


ماشین شروع به حرکت کرد دوباره تو راهیم، تو جاده ها . تایر چپ ماشین رود خط سفید جاده بود صدای اگزوز تو گوشم فقط می خواستم برم...





مدیر وبلاگ : بهزاد میری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
زمان سرعت
در جاده
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
پنجشنبه 4 آبان 1391 :: نویسنده : بهزاد میری

 

حتما شما هم هرگاه نام پورشه را می‌شنوید تصویر مدل 911 را در ذهن خود تداعی می‌کنید زیرا 911 یکی از جاوادنه‌ترین مدل‌های پورشه بوده و همواره استایل یک پورشه ناب و اصیل را به نمایش گذاشته است .

اگر مدل‌های مختلف 911 را از ابتدای تولید تا کنون مشاهده کنید متوجه خواهید شد که شمایل کلی این خودرو در سال‌ها تغییر چندانی پیدا نکرده و همواره سعی شده تا چهره اصیل آن دست نخورده باقی بماند.
مدل‌های 911 همیشه با آخرین تکنولوژی‌های روز به بازار عرضه می‌شوند و شکی نیست که جزو بهترین‌های صنعت خودروسازی هستند با انتشار تصاویر اولیه و اطلاعات مربوط به نسل جدید پورشه 911 معلوم شد که بازهم استایل طراحی و پیکره اصلی 911 ثابت مانده و بیشتر تغییرات در طراحی داخلی ومشخصات فنی رخ داده است.
هر چندکه در نمای ظاهری هم افزایش صد میلی‌متری فاصله محورها و همچنین انجام تغییرات جزئی در طراحی چراغ‌ها، سپرها و اسپیولر عقب کاملا مشهود است و بدین ترتیب مشخص می‌شود که این بار پورشه سعی کرده است ضمن حفظ سنت‌ها دستی برچهره همیشگی مدل 911 بکشد فرم سپر جلو به کلی تغییر کرده است و به نظر می‌رسد چراغ‌های دایره‌ای شکل سابق کمی بیضی مانند شده‌اند.


چراغ‌های LED Day Light نیز از دو طرف ورودی‌های هوا به سمت گوشه سپر پیشروی کرده‌اند و با این تفاسیر نمای جلوی 911 پهن‌تر و خوابیده‌تر از قبل به نظر می‌رسد. البته فرم ورودی‌های هوا در مدل‌های جدید چهارچرخ متحرک متفاوت‌ از مدل‌های دیفرانسیل عقب است اولین نکته‌ای که در نمای جانبی توجه شما را به خود جلب می‌کند.
ملایم شدن زاویه قوس سقف نسبت به مدل قبلی 911 بوده که پنجره عقب نیز با شیب کمتری در امتداد آن به سمت انتهای خودرو کشیده شده است و شما را به یاد اتومبیل‌های فست بک می‌اندازد.


آیینه‌های جانبی هم تغییر کرده و مانند همان نمونه‌ای است که روی مدل‌های جدید پورشه نصب می‌شود درقسمت عقب نیز سعی شده است تا با طراحی مجدد اسپویلر متحرک عقب و تغییر در زاویه شبکه‌های آن حالت آیرودینامیکی مناسب‌تری جهت هدایت هوا به سمت عقب ایجاد شود و همانطور که ملاحظه می‌کنید چراغ ترمز سوم نیز به جای قسمت فوقانی اسپویلر در میان شبکه‌های خروجی هوا جاسازی شده است چراغ‌های عقب فرم سه گوش خود را حفظ کرده‌اند با این تفاوت که ابعاد آن بسیار باریک‌تر شده و در نورپردازی آنها ازسیستم LED خطی استفاده شده است ضمنا در مدل‌های چهارچرخ متحرک چراغ‌های عقب با یک چراغ خطی قرمزرنگ به هم متصل شده‌اند.
همچنین مشتریان نسل جدید کررا می‌توانند چهار مدل رینگ 20 اینچی را برای این مدل سفارش دهند وزن بدن 911 که از آلومینیوم و فولاد ساخته شده 45 کیلوگرم نسبت به قبل کاهش یافته و ضریب آیرودینامیکی آن نیز بهبود چشمگیری یافته است.
مشتریان این نسل از 911 می‌توانند دو مدل کیت اسپورت را برای بدنه سفارش دهند که اولی شامل اسپویلر و سپر اسپرت بوده اما مدل دوم آن تکمیل‌تر است و شباهت زیادی به کیت GTR911 دارد کمپانی پورشه برای بدنه نسل جدید این خودرو چهار رنگ استاندارد، هفت رنگ متالیک و همچنین سه رنگ ویژه سفارشی را ارائه می‌دهد.
در داخل کابین نسل جدید 911 تغییرات زیادی به چشم می‌خورد که سبک طراحی داخلی مدل‌های جدیدتر پورشه یعنی کاین 2011 و پانامارا را در ذهن شما تداعی می‌کند ارتفاع داشبرد کاهش یافته و در عوض طول کنسول مرکزی و تعداد کلیدهای قرار گرفته روی آن افزایش یافته است و از این لحاظ بی‌شباهت به کنسول پانامارا نیست غربیلک فرمان نیز دقیقا از همان نمونه‌ای بوده که در مدل‌های جدید به صورت استاندارد استفاده می‌شود و پارک کردن با پدل شیفترهای آن،‌ چندان ساده وکاربردی نیست.


اما شما می‌توانید غربیلک فرمان اسپورت و جدید پورشه را برای این مدل هم سفارش دهید که پدال‌های تعویض دنده در پشت آن قرار گرفته‌اند و خبری از کلیدهای کنترلر روی آن نیست در کل سبک طراحی داخلی علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های اسپورت لوکس‌تر از قبل شده و به لطف افزایش فاصله محورها فضای پای سرنشینان نیز بیشتر شده است.
البته هنوز هم ردیف عقب برای بزرگسالان و به خصوص افراد بلند قد راحت و جادار نیست ابعاد سانروف نیز بسیار عریض‌تر از نسل قبل شده و حتی می‌توان مدل پانورامیک (شیشه‌ای) آن را سفارش داد مشتریان می‌توانند برای پوشش چرم کابین این خودرو یکی از 9 رنگ پیشنهادی را انتخاب کنند که دو رنگ قرمز کررا و قهوه‌ای اسپرسو فقط برای پوشش چرم طبیعی در نظر گرفته شده است.


نسل نوین 911 از لحاظ فنی دچار تحولات شگرفی شده است و جالب اینجاست که مصرف سوخت هر دو مدل کررا و کرراS از 10 لیتر در هر 100 کیلومتر تجاوز نخواهد کرد و تولید گازهای گلخانه‌ای نیز تا 16 درصد در این مدل‌ها کاهش یافته ا ست جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک PDK برای هر دو مدل کررا و کررا S (دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ متحرک) قابل سفارش بوده و سیستم فرمان جدید الکترومکانیکی به کار گرفته شده در این مدل‌ها علاوه بر افزایش میزان دقت فرمان پذیری نقش موثری را در کاهش مصرف سوخت ایفا می‌کند.


لازم به ذکر است که جعبه دنده PDK پورشه یکی از بی‌نقص‌ترین گیربکس‌های دنیا بوده و دنده‌ها را با کمتری تاخیر تعویض می‌کند که البته از این گیربکس در مدل کاین استفاده نشده است کررا جدید از یک پیشرانه 6 سیلندر 3.4 لیتری بوکسور (طبق معمول در قسمت عقب خودرو) بهره برده که قادر است قدرتی معادل 350 اسب بخار را تولید کند و باانتشار 194 گرم/ کیلومتر CO2 به عنوان اولین اتومبیل اسپورت پورشه با میزان انتشار کمتر از 200 گرم/کیلومتر دی اکسید کربن را کسب کرده است میانگین مصرف سوخت کررا برابر 8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
کررا S نیز از یک پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری برخوردار است که تولید 400 اسب بخار را برای این مدل محیا ساخته است مصرف سوخت این مدل برابر 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و میزان ا نتشار دی اکسید کربن آن 205 گرم/ کیلومتر است شتاب اولیه مدل‌های جدید کررا 4 و 4S کوپه به ترتیبت برابر 4.9 و 4.5 ثانیه بوده که این اعداد برای مدل‌های گابریولت برابر 5.1 و 4.7 ثانیه است البته علاوه بر پکیج اسپورت Chrono که شتاب‌گیری را تا 0.2 ثانیه کاهش می‌دهد.
آبشن دیگری برای مدل‌های S و 4S با نام PowerKit در نظر گرفته شده که قدرت را تا 30 اسب بخار افزایش می‌دهد کمپانی پورشه برای مدل 911 جدید خود از سیستم‌های هوشمند کنترل پایداری مختلفی استفاده کرده که از جمله آنها می‌توان به سیستم مدیریت فعال شاسی PDCC و همچنین سیستم ثبات چرخش فعال اشاره کرد.
این سیستم که برای اولین بار در کاررا مورد استفاده قرار گرفته است آستانه تحمل نیروی جانبی (G) را افزایش داده و موجب می‌شود که پیچ‌ها را با حداکثر سرعت ممکنه و اعتماد به نفس بیشتری پشت‌سر بگذارید هندلینگ 911 همیشه بی‌نظیر و مثال زدنی بوده و به لطف سیستم تعلیق فوق العاده خشکش همواره مانند یک خزنده به زمین می‌چسبد.
اما این ویژگی در مدل‌های چهارچرخ متحرک Carrera4 و Carrer4S تشدید می‌شود ودیگر نگران منحرف شدن قسمت عقب خودرو نخواهید بود نکته منفی در خصوص 911 این است که صدای منبع اگزوز آن مانند مدل‌های 8 سیلندر کاین یا پانامرا چندان جذاب و غزنده نبوده و فقط در دورهای بالا صدای زوزه کشان، مانند توفان را از خود خارج می‌کند. البته مشتریان می‌توانند برای این نسل از 911 کیت اگزوز اسپورت را سفارش دهند که صدای خشن‌تری دارد اما بازهم راضی کننده و دلچسب نیست.





نوع مطلب : فیلم، پورشه، 
برچسب ها : پورشه 911، پورشه 911 کاررا، پورشه 911 کاررا S، پورشه 911 کاررا کابرولیت، پورشه 911 کاررا کابرولیت S، پورشه،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر