تبلیغات
زمان سرعت - لندروور دیسکاوری اسپرت مدل 2015
 
درباره وبلاگ


ماشین شروع به حرکت کرد دوباره تو راهیم، تو جاده ها . تایر چپ ماشین رود خط سفید جاده بود صدای اگزوز تو گوشم فقط می خواستم برم...





مدیر وبلاگ : بهزاد میری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
زمان سرعت
در جاده
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
جمعه 28 شهریور 1393 :: نویسنده : بهزاد میری

خانواده رِنج‌روور‌های مدرن تقریبا کامل شده و هنوز دست‌کم 3 سال تا عرضه دیفِندِر‌های مدرن زمان باقی است، پس فرصتی است مناسب برای لندروور تا یک خانه‌تکانی اساسی در ساخته‌های تحت برند Land Rover کند.
این خانه تکانی اساسی با معرفی جایگزینی برای Freelander 2 یا LR2 آغاز شده؛ جایگزینی که کاملا هوشمندانه، Discovery Sport نام گرفته تا ساخته‌های لندر‌وور از این پس عملا در 3 خانواده رِنج‌روور، دیسکاوری و دیفندر تعریف شوند. دیسکاوری اسپرت چنان بی‌شباهت به رِنج‌روور‌های جدید نیست اما ایووک خوش‌چهره و خواستنی را که کنار بگذاریم، بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تر از رِنج‌روور‌های جدید طراحی شده. اصلی‌ترین مشخصه المان طراحی نیز احساس شناور بودن سقف است که با انفصال بصری ستون C از محل اتصالش به سقف، امکان‌پذیر شده. این احساس شناور‌بودن سقف، احساس یک کابین جادار را در نگاه اول تداعی می‌کند که البته همین طور هم هست. دیسکاوری اسپرت با طول بدنه 4.590 میلیمتر، سوار بر دو محور به فاصله 2.741 میلیمتر است؛ یعنی 91 میلیمتر کشیده‌تر از فریلندر2 است و فاصله بین دو محورش هم 80‌میلیمتر بیشتر شده.
آنچه دیسکاوری اسپرت را از رقبای آلمانی‌اش، ب‌ام‌و X3، مرسدس GLK کلاس و آئودی Q5 کاملا متمایز می‌سازد، پیکربندی ابداعی 3 ردیف صندلی‌هایش است. لند‌روور برای سهولت هرچه بیشتر دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم، اتصال تلفن‌های همراه و iPod و همچنین، تناسب بهتر صندلی‌ها، چیدمان آنها را به سبک صندلی‌های استادیوم‌ها انجام داده به این ترتیب که صندلی‌های تاشو ردیف دوم با قابلیت حرکت به جلو و عقب به‌صورت کشویی و خواباندن پشتی به عقب و جلو، 50 میلیمتر بالاتر از موقعیت صندلی‌های جلو قرار گرفته‌اند. به این ترتیب فضای پای سرنشینان ردیف دوم نیز به 1.01 متر رسیده که به ترتیب 61 و 119 میلیمتر بیشتر از فضای پای ردیف دوم صندلی‌های Q5 و GLK کلاس است. 
دیسکاوری اسپرت با 2 پیشرانه بنزینی و دیزل عرضه خواهد شد. واحد بنزینی از نوع 2.0 لیتری توربو 240 اسب بخاری است که با 339 نیوتن متر گشتاور در دور 1.750، به‌صورت استاندارد به گیربکس 9 سرعته اتومات ساخت ZF و سیستم چهارچرخ متحرک اتصال می‌یابد. گزینه دیزلی هم یک 2.2 لیتری توربودیزل 187 اسب بخاری است که به گیربکس 9 سرعته خودکار و یا 6 سرعته دستی قابل اتصال است اما تنها در پیکربندی چهار چرخ متحرک (AWD) عرضه خواهد شد. دیسکاوری اسپرت از نظر قابلیت‌های آفرودی نیز باید حرف اول و آخر را در کلاس خود بزند چراکه سیستم چهارچرخ متحرک و دیفرانسیل مرکزی Haldex کنترل الکترونیکی‌اش، تحت نظر سامانه آزمون پس داده Terrain Response مدیریت می‌شود، ارتفاع سواری‌اش 210 میلیمتر است، می‌تواند از شیب‌های 45 درجه بالا برود و زاویه ورود و خروج از ناهمواری 25 و 31 درجه دارد. لند‌روور برای دیسکاوری اسپرت‌های بازار آمریکا، قیمت پایه 37.995 دلاری درنظر گرفته است. 




نوع مطلب : اخبار، لندروور، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 18 مرداد 1396 08:26 ب.ظ
Howdy! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew
where I could find a captcha plugin for my
comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having problems finding one?
Thanks a lot!
دوشنبه 28 فروردین 1396 05:51 ب.ظ
Greetings! Very helpful advice in this particular article!
It is the little changes which will make the biggest changes.
Thanks for sharing!
چهارشنبه 23 فروردین 1396 06:13 ب.ظ
bookmarked!!, I like your web site!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر