تبلیغات
زمان سرعت - رودستر با طعم مرسدس بنز
 
درباره وبلاگ


ماشین شروع به حرکت کرد دوباره تو راهیم، تو جاده ها . تایر چپ ماشین رود خط سفید جاده بود صدای اگزوز تو گوشم فقط می خواستم برم...





مدیر وبلاگ : بهزاد میری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
زمان سرعت
در جاده
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
جمعه 1 فروردین 1393 :: نویسنده : بهزاد میری


وقتی صحبت از خودرو‌های اسپرت می‌شود، بسیاری‌، از هیولاهای آمریکایی حرف می‌زنند ولی وقتی به‌دنبال خودرویی اسپرت و شهری با ویژگی لوکس‌بودن هستید و حساب بانکی خوبی دارید و دنبال‌ هندلینگ خوب می‌گردید، بدون شک یک اسپرت آلمانی انتخاب خوبی خواهد بود‌. کوپه‌های آلمانی انواع مختلفی دارند ولی خودروی انتخابی شما باید شهری باشد به همین دلیل دنبال کوچک‌ترین نوع ممکن می‌روید و با 4 گزینه به نام‌های آئودی TT، ب‌ام‌و Z4، پورشه باکستر و مرسدس بنز SLK روبه‌رو می‌شوید‌.
هر 4خودرو اسپرت و لوکس و مجهز به سقف باز و بسته‌شونده هستند و دارای ویژگی‌های رانندگی در شهر‌. هزینه نگهداری و سرویس پورشه و آئودی در کشورمان بسیار بالاست ولی بنز و ب‌ام‌و نسبت به آنها هزینه‌های پایین‌تری دارند‌. ب‌ام‌و Z4‌های وارد‌شده اکثرا مجهز به موتور 2 لیتری هستند و راضی‌کننده نیستند‌، تنها گزینه باقی مانده مرسدس بنز است که مدل SLK350 آن‌را می‌توان در بازار خودروی کشور پیدا کرد‌. در این شماره در منطقه آزاد ارس به سراغ تست مدل 2013 این خودرو می‌رویم‌. قابل ذکر است قیمت این خودرو در ارس با یک دستگاه کامارو ZL1 که 580 اسب بخار قدرت دارد، برابری می‌کند. باید ببینیم آیا ارزش دارد این مقدار مبلغ را برای این رودستر آلمانی خرج کنیم یا نه!


در نمایشگاه 1994 پاریس بود که مرسدس بنز کانسپتی تحت عنوان SLK II Concept را رونمایی کرد و به دنبال استقبال خوب مردم و رسانه‌ها نسل اول SLK با کد R170 از سال 1996 و برای رقابت با بهترین‌های کلاس رودستر آن زمان که خودرویی همچون میتسوبیشی 3000GT Spyder و پونتیاک G6 بودند به بازار عرضه شد و تا سال 2004 روی خط تولید قرار داشت‌. اما اوج شکوفایی SLK زمانی بود که نسل دوم آن (کد R171) رونمایی و عرضه شد‌. بدنه‌ای با خطوط تیز و در حال هجوم با انواع پیشرانه‌های قابل سفارش 4 تا 8سیلندر از SLK خودرویی ایده‌آل ساخت و باعث شد عرصه رقابت برای رودستر‌های مدعی تنگ شود‌. این خودرو که جوانان بسیاری عاشق آن شدند تا سال 2011 روی خط تولید قرار داشت و هنوز هم نمونه‌های این سری با موتور 5.5 لیتری قدرت‌نمایی می‌کنند‌. در نمایشگاه ژنو 2011 مرسدس بنز از نسل سوم SLK با کد R172 رونمایی کرد و هم‌اکنون با انوع پیشرانه‌های 4‌، 6 و 8سیلندر عرضه می‌شود‌.


در طراحی نسل جدید SLK دیگر خبری از درپوش موتور SLRمانند نیست و به جای آن، جلو پنجره جدید که لوگوی بزرگ ستاره مرسدس را بر خود دارد، در نظر گرفته شده است‌. چراغ‌هایی با تکنولوژی بای‌زنون (چراغ‌های زنون با چرخش در پیچ‌ها و سیستم شست‌وشوی سفارشی‌) به همراه سپری با ورودی هوای بزرگ و مه‌شکن‌های باریک نمای جلوی خودرو را تکمیل می‌کنند‌. خطوطی از جلوی خودرو شروع شده و روی کاپوت کشیده شده‌اند که کاپوت را عضلانی و اسپرت جلوه می‌دهند‌. در نمای جانبی شاهد خودرویی کوچک با طول 4134 میلی‌متر هستیم که با دماغه‌ای کشیده چهره‌ای زیبا به SLK بخشیده است‌. البته رینگ‌های 18 اینچی پنج‌پره آن می‌توانست از این بهتر هم باشد‌. از دیگر نقاط نمای جانب خودرو می‌توان به فرو رفتگی کوچکی که در گلگیر جلو وجود دارد، اشاره کرد که برای خروج گرمای موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. در نمای عقب بالچه کوچک نصب شده روی صندوق عقب و چراغ‌های LED طیفی به همراه 2 خروجی اگزوز کرومی نمایی اسپرت‌تر از نسل قبل به SLK بخشیده‌اند‌. در کل طراحی نسل جدید این رودستر آلمانی در دراز‌مدت با شما همراه خواهد بود و به دل شما خواهد نشست‌.


خودرو‌های آلمانی همیشه نماد اشرافیت و راحتی بوده‌اند و بسیاری از مردم از آلمان‌ها به عنوان بهترین خودروسازان جهان یاد می‌کنند‌. اما SLK نه یک خودروی لوکس است و نه اشرافی بلکه یک خودروی اسپرت دونفره شهری است و اشرافیت در آن معنایی ندارد‌. پس دنبال چوبکاری و فضای خاص در کابین SLK نباشید‌. وارد کابین می‌شویم. فضای کابین با سقف بسته کمی خفه است ولی با به‌کار گرفتن سیستم سقف پانورامیک Magic sky با قابلیت تیره و روشن‌شوندگی فضای کابین روشن‌تر می‌شود‌. فرمان سه‌شاخه با روکش چرمی بسیار خوش‌دست است و به خوبی در آغوش قرار می‌گیرد و دکمه‌های کروز کنترل‌، تلفن و سیستم صوتی روی آن قرار دارند‌. کیلومتر‌شمار و دور‌شمار موتور هر کدام در داخل دایره‌ای پشت فرمان با چیدمان و طراحی خاصی قرار دارند‌. صندلی‌های کوچک اسپرتش با تودوزی چرم مشکی نسبت به نسل قبل راحت‌تر شده‌اند و فرم ماهیچه‌های جانبی آنها حفاظت بهتری را از بدن سرنشینان انجام می‌دهند‌. در قسمت‌هایی از کنسول و رو‌دری‌ها نیز از چرم استفاده شده است. کابین نسل جدیدSLK شباهت زیادی به SL دارد و حتی رگه‌هایی از SLS نیز در آن دیده می‌شود‌.


استفاده از کروم نیز در بعضی از قسمت‌های فضای داخلی SLK کابین را زیباتر از حد معمول نشان می‌دهد. نورپردازی نیز به وسیله فیبر‌های نوری قرمزرنگ اجرا شده که در تاریکی شب فضایی زیبا را به شما هدیه می‌کنند. نمایشگری کوچک بالای کنسول تعبیه شده و با ماوسی که در پایین تعبیه شده قابل کنترل است که برای سیستم ناوبری GPS و پخش و تنظیمات سیستم صوتی به کار می‌رود‌. چنجر 6تایی با برند خوشنام ‌هارمن کاردون صدایی رسا و زیبا را به شما تقدیم می‌کند که حتی با سقف باز نیز قدرت خود را به رخ می‌کشد‌. اما یکی از آپشن‌های فوق‌العاده کابین SLK سیستم Air Scarf (خروج هوای گرم از پشت سری صندلی‌ها) است که استفاده از آن هنگام باز بودن سقف لذت رانندگی را بیش از پیش می‌کند البته این آپشن در نسل قبل نیز قابل سفارش بود‌. در کل فضای داخلی SLK زیبا طراحی شده و با کیفیت مونتاژ مثال‌زدنی رودستری اسپرت را در قالب یک خودروی لوکس در اختیار شما قرار می‌دهد‌.
یکی از ریزه‌کاری‌های مختص مرسدس بنز‌، استفاده از آلومینیوم در طراحی داخلی است که به زیبایی فضای یکدست داخلی را زینت بخشیده است؛ آلومینیومی که تا پدال‌های این ژرمن ادامه پیدا کرده تا بیش از پیش حس خودروی اسپرت را به شما القا کند‌. در کل مثل همیشه به‌خوبی حال و هوای آلمانی‌های دقیق و وسواس در جای جای پیشرانه و مشخصات فنی مرسدس بنز برای این رودستر کوچک چندین پیشرانه از 4 تا 8 سیلندر با حجم‌های 1.8‌، 2.1 (دیزل)‌، 3.5 و 5.5 لیتر و با 2 گیربکس 6 سرعته دستی و 7 سرعته خودکار در نظر گرفته است که نمونه‌های واردشده به کشور و مدل مورد آزمایش ما همه از پیشرانه 6 سیلندر وی شکل 3.5 لیتری (با حجم دقیق 3498 سی‌سی) مجهز به 24 سوپاپ سود می‌برند‌. این پیشرانه قادر به تولید 301 اسب بخار قدرت در دور موتور 6500 دور در دقیقه و 370 نیوتن‌متر گشتاور در دور 3500 دور در دقیقه است‌. همچنین این اتومبیل با گیربکس 7سرعته خودکار خود به گفته کمپانی سازنده قادر است در عرض 5.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد و حداکثر سرعتش روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده‌. SLK350 در هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر 9.9 و در جاده 5.5 و در سیکل ترکیبی 7.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای خودرویی 1.5‌تنی مناسب به نظر می‌رسد‌، ولی کمپانی مرسدس بنز فقط به پیشرانه اکتفا نکرده و سیستم‌ها و آپشن‌هایی را برای آرامش و راحتی راننده و سرنشین فراهم کرده که از آنها می‌توان به رادار دیسترونیک‌، سیستم حرکت بین خطوط و سیستم کمکی تشخیص نقطه کور اشاره کرد که برای اولین بار است که روی SLK مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.



لحظه رانندگی با رودستر کوچک مرسدس بنز فرا رسید‌. ریموت را تحویل گرفته و با هیجان خاصی به طرف خودرو می‌رویم‌. هنگام سوار شدن به خودرو سقفش بسته بود به همین دلیل حس خفگی و تنگی جا احساس می‌شد که به لطف سیستم Magic Sky این مشکل برطرف شد‌. کابین هم آنقدر جذاب طراحی شده که از یک رانندگی بالذت خبر می‌دهد‌. استارت زده‌، موتور بدون صدا روشن می‌شود که از یک خودروی اسپرت بعید به نظر می‌رسد‌. به آرامی شروع به حرکت می‌کنیم‌. رانندگی با این خودرو در شهر بر عکس دیگر خودرو‌های اسپرت راحت ولذت‌بخش است که دلیل آن هم ابعاد کوچک بدنه است‌. سقف خودرو را باز کرده تا از هوای خوب زمستانی ارس و آفتاب تابان و همچنین سیستم Air scarf سود ببریم‌. با سقف باز، SLK تمام نگاه‌ها را به سمت خود می‌کشاند و انگشت‌نما خواهید شد‌.
SLK آنقدر زیباست که مردم شهر لب خیابان می‌ایستند و به آن می‌نگرند. پس از رانندگی آرام در شهر، خودرو را به محل آرامی برده تا با رانندگی خشن، لذت اسپرت‌سواری را نیز بچشیم‌. اول از همه شروع به گرفتن شتاب صفر تا 100می‌کنیم که با توجه به ارتفاع منطقه آزاد ارس از سطح دریا‌های آزاد و بنزین نه‌چندان مرغوب داخلی، پس از چندین بار موفق به ثبت زمان 7.1 ثانیه‌ای برای این رودستر آلمانی شدیم‌. همچنین این اتومبیل پس از 6 ثانیه از سرعت 100 کیلومتر به حالت سکون می‌رسد؛ یعنی صفر- 100 - صفر آن 13ثانیه طول می‌کشد‌. اما با خاموش‌کردن ESP و قرار‌دادن در حالت S خودرو آرام و اقتصادی ما تبدیل به وروجکی غیر‌قابل کنترل می‌شود که میل به تکان دادن دم خود را دارد و بر سر پیچ اگر به فرمان مسلط نباشید، شما را به دردسر خواهد انداخت‌. در کل SLK اسپرتی شهری و لوکس است ولی پرداخت رقم 70 هزار دلار برای آن کمی نامعقول به نظر می‌آید و شاید خرید یک دستگاه کامارو ZL1 به قیمت 75 هزار دلار با قدرت 580 اسب بخار منطقی‌تر باشد ولی برای عاشقان خودرو‌های آلمانی و مخصوصا مرسدس بنز‌، SLK دیوانه‌وار‌تر است‌.











نوع مطلب : اخبار، تست، مرسدس بنز، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 17 آذر 1396 04:44 ق.ظ
Hey just wanted to give you a quick heads up. The words in your article seem to
be running off the screen in Opera. I'm not sure if this is a format issue or something to do
with web browser compatibility but I thought I'd post to let
you know. The design look great though! Hope
you get the problem solved soon. Kudos
چهارشنبه 18 مرداد 1396 04:12 ب.ظ
Does your website have a contact page? I'm having trouble
locating it but, I'd like to shoot you an email.
I've got some suggestions for your blog you
might be interested in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it
expand over time.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر