تبلیغات
زمان سرعت - نگاهی به میتسوبیشی اوت لندر GT
 
درباره وبلاگ


ماشین شروع به حرکت کرد دوباره تو راهیم، تو جاده ها . تایر چپ ماشین رود خط سفید جاده بود صدای اگزوز تو گوشم فقط می خواستم برم...





مدیر وبلاگ : بهزاد میری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
زمان سرعت
در جاده
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
سه شنبه 21 آبان 1392 :: نویسنده : بهزاد میری


یادم میاد 6 یا 7 ساله که بودم، پدر بزرگم یک میتسوبیشی 5 در داشت. خودرویی قدرتمند و قابل اعتماد که هیچ جا روی شما را زمین نمی‌انداخت. چه سفرها که با آن رفتیم، چه گردنه‌ها و تنگه ها (از جمله تنگه ملاوین در استان لرستان) که پیمودیم و چه خاطره‌ها ساختیم. خلاصه اینکه میتسوبیشی 5 در به عنوان خودروی خانواده و قابل اعتماد شناخته می‌شد. اما حالا، همگام با مسن تر شدن پدر بزرگ من، به نظر می‌آید بخت و اقبال این شرکت نیز رو به زوال گذاشته و آن فروغ گذشته را ندارد. با وعده‌ها و پیش نمایش‌هایی که میتسوبیشی به ما داد، انتظار بازگشتی خیره کننده و پر قدرت داشتیم، اما مثل این که دورهٔ و زمانه عوض شده و حالا حرف تنها باد هواست.

لباس نو.
میتسوبیشی تنها تغییراتی جزئی در ظاهر مدل قبلی این خودرو یعنی «اَوت لندر 2010 جی تی» داده، آن را به روز رسانی کرده اما تغییرات اساسی در آن دیده نمی‌شود. از جملهٔ این تغییرات جزئی می‌توان به اضافه شدن مصنوعات چوبی به دکور داخل خودرو بجای پوشش فیبری، از بین بردن زوایای تیز در و پنجره‌ها، تم سیاه و سفید کابین و اصلاحاتی در فرمان خودرو اشاره کرد.



صندلی‌های چرمین از کیفیت مناسب (نه عالی) برخوردار هستند و به لطف سیستم خودکار به راحتی قابل تنظیم اند. فضای صندلی‌های عقب نیز به قدری است که راحتی شما را فراهم می آورد (که نسبت به مدل قبلی چند سانت بیشتر شده). همچنین یک نوآوری ساده اما جالب در خیاطی کمربندها اعمال شده که تنها با یک کناره دوزی زیبا، آنرا از حالت ساده‌اش خارج کرده و موجب کاربر پسندتر شدن آن گشته است (این نشان دهندهٔ این است که تنها با یک تغییر ساده و حتی شاید مسخره چه نوآوری‌هایی می‌توان به وجود آورد و میتسوبیشی تنها باید از این توانایی خود به بهترین شکل بهره ببرد).
حق انتخاب.
یک نقطهٔ قوت این خودرو آپشن های متعددی است که در اختیار خریدار قرار می‌دهد تا با شخصی سازی خودرو، بیشترین بهره‌وری را از آن ببرد و آن را برای تمامی اقشار جامعه مناسب می‌سازد. مهم‌ترین این آپشن ها عبارتند از: پنجرهٔ سقفی خودکار، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) همراه با صفحهٔ لمسی 7 اینچی، سیستم صوتی سفارشی همراه با USB، حسگر برخورد از جلو، درب عقب خودکار و…



بریم دَدَ.
در زیر کاپوت خودرو یک موتور شش سیلندر بسیار گشنه و پر افاده قرار گرفته که در صورت سرو بنزین سوپر همراه با دسر و مخلفات برای وی،224 اسب بخار نیرو برای شما تولید خواهد کرد که با همراهی 6 دندهٔ خودکار (و غیر خودکار، حق انتخاب با شماست) 0 تا 100 را در 7.8 ثانیه پر می‌کند، که برای یک خودروی 5 در و موتور شش سیلندر راضی کننده به نظر می‌رسد، اما… اگر تورم و مخارج زیاد کمر شما را مثل ما خم کرده و توانایی زدن بنزین سوپر را نداشته باشید، در این راه باید 58 اسب بخار–ناقابل- از نیروی محرکهٔ موتور را فدا کنید. جالب است بدانید که مصرف سوخت متوسط آن با بنزین سوپر استاندارد به طور متوسط 10.7 لیتر می باشد. پس بد نیست که یک بار دیگر دو دو تا چهار تا کنید …




تغییرات پس از 4 سال.
با وجود تمام مواردی که ذکر شد، هنگامی که تعداد دور موتور به خط قرمز آن یعنی 6500 دور در دقیقه نزدیک می‌شود، صداهایی که از موتور بلند می‌شود آن را غیر قابل اعتماد (و حتی ترسناک) می‌سازد.
یکی از پیشرفت‌های خوب این مدل نسبت به مدل قبلی کاهش حدود 87 کیلوگرم از وزن ماشین است که با توجه به قابلیت‌های افزوده شده، تاثیر گذار است. دندهٔ خودرو نیز (چه در حالت خودکار و چه حالت دستی) بهبود پیدا کرده و عملکرد روانی دارد. فرمان الکتریکی خودرو به کوچک‌ترین اشارهٔ شما با روی خوش پاسخ داده و به نرمی در تمام جهات مانور خواهد داد. این قابلیت مخصوصاً برای شهرهای شلوغ و پر ترافیک و یا هنگام پارک دوبل بسیار کمک کننده می‌باشد اما در هنگام رانندگی در جاده آنچنان عملکرد خوبی را به نمایش نمی‌گذارد، در سرعت بالا نیز در پیچ‌های آرام که نیاز به مانور زیاد ندارند عمل پیچش به خوبی انجام شد اما در پیچ‌های تند خودرو بیش از اندازه مستقیم رفته و کمی بد قلق می‌شود که باعث تأسف است. اما از طرف دیگر عملکرد ترمزها نیز قابل قبول می‌باشد.




لحظهٔ قضاوت.
با وجود تمام نقاط قوت و البته نقاط ضعفی که ذکر شد، هیچ کدام بر دیگری برتری کاملی ندارند. اما واضح است که از میتسوبیشی، که یکی از بزرگ‌ترین تأسیسات ساخت و تست خودرو و لوازم مکانیکی را در اختیار دارد انتظارات بیشتری می‌رفت. شاید بختی که از آن‌ها روی برگردانده، روزی دوباره به آن‌ها روی خوش نشان دهد.
مشخصات.
  • موتور جلو دو دیفرانسیل 5 در 7 صندلی.
  • پیشرانه: V6 با بلوک و سر سیلندر آلومینیومی، حجم موتور 2988cc، تزریق سوخت PFI
  • قدرت 224 اسب بخار در دور 6250 در دقیقه.
  • گشتاور: 291 نیوتن متر در دور 3750 در دقیقه.
  • انتقال نیرو: 6 سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی.
  • ابعاد: طول 4.66 متر، عرض 1.8 متر، ارتفاع 1.68 متر، فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2.67 متر.
  • وزن مجاز: 1660 کیلوگرم.
  • قیمت پایه: 28620 دلار- قیمت نمونه تست شده 34720 دلار.

نتایج تست:

  • شتاب صفر تا 96 کیلومتر: 7.8 ثانیه.
  • زمان صفر تا 161 کیلومتر: 22.7 ثانیه.
  • زمان صفر تا 193 کیلومتر: 39.6 ثانیه.
  • زمان طی 400 متر از سکون: 16.2 ثانیه.
  • حداکثر سرعت: 196 کیلومتر بر ساعت.
  • خط ترمز از 113 کیلومتر بر ساعت تا سکون: 53.3 متر.

مصرف سوخت (EPA):

  • در بزرگراه: 8.4 لیتر در صد کیلومتر.
  • در شهر: 11.76 لیتر در صد کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: 10.69 لیتر در صد کیلومتر.






نوع مطلب : تست، میتسوبیشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 21 تیر 1396 04:42 ق.ظ
Glad to be one of the visitants on this awing web site :D.
چهارشنبه 30 فروردین 1396 04:09 ق.ظ
I visited many blogs except the audio quality for audio songs existing at this web page is truly
wonderful.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر