تبلیغات
زمان سرعت - اوج دوباره F12 برلینتا با منصوری
 
درباره وبلاگ


ماشین شروع به حرکت کرد دوباره تو راهیم، تو جاده ها . تایر چپ ماشین رود خط سفید جاده بود صدای اگزوز تو گوشم فقط می خواستم برم...





مدیر وبلاگ : بهزاد میری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
زمان سرعت
در جاده
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
سه شنبه 22 اسفند 1391 :: نویسنده : بهزاد میری


سال پیش بود که در همین نمایشگاه ژنو، فراری از قدرتمندترین محصول خود ( البته پیش از لافراری که امسال به نمایش درآمد) F12 برلینتا رونمایی کرد. به گزارش  حالا در سالگرد چنین اتفاقی تیونر خوش‌نام و توانمند منصوری به سراغ این اسب وحشی ایتالیایی رفته تا باز هم آن را به روزهای یکه‌تازی‌اش باز گرداند.
اولین تغییرات در نمای جلو و با تغییر فرم اسپویلرها و به تبع آن ورودی‌های هوای رو سپر صورت گرفته است. کاری که باعث شده برلینتا چهره متفاوت‌تر و خشمگین‌تری به خود بگیرد و البته نباید فراموش کرد که انجام این تغییرات اگر به بهبود خصوصیات آیرودینامیکی خودرو منجر نشود نباید تاثیر منفی نیز بر روی آن داشته باشد؛ بنابراین متوجه عمق حساسیت کار مهندسین منصوری می‌شویم.
رکاب‌های جانبی نیز از نو طراحی شده‌اند و ارتفاع بالچه عقب نیز کاهش پیدا کرده است. در نظر گرفتن ترکیب رنگ سیاه و سفید علاوه بر ایجاد تضاد بصری زیبا، به این فراری شخصیت و پرستیژی خاص بخشیده که به خوبی ماهیت اصیل و گران‌قیمتش را به بیننده منتقل می‌کند.
رینگ‌های 21 اینچی جلو که در تایرهایی به ابعاد 30/255 جای گرفته‌اند در کنار رینگ‌های 22 اینچی عقب که تایرهای عظیم‌الجثه 25/355 میزبانی آن‌ها را بر عهده گرفته‌اند؛ حال و هوایی که منصوری با ایجاد فرم‌ها و ترکیب‌ رنگ‌های مختلف بدنه ایجاد کرده بود را تکمیل می‌کنند.
اما هرچقدر این منصوری در بیرون آرام و با وقار به نظر می‌رسد در داخل هیجان‌زده و عصبانی است! ترکیب رنگ قرمز و مشکی یکی از شدیدترین تضاد‌هایی است که می‌توان برای طراحی فضای داخلی یک خودرو در نظر گرفت؛ مخصوصا که این جا غلبه با رنگ قرمز آتشین است. دریچه‌های تهویه، صندلی‌ها، پوشش‌های روی در و حتی بخش‌هایی از فرمان، این رنگ تند را به خود گرفته‌اند تا راننده در همان شروع حرکت ترشح آدرنالین را در خونش احساس کند!
مهندسین منصوری برای حسن ختام کار به سراغ پیشرانه 12 سیلندر 6.2 لیتری کنونی برلینتا رفته‌اند و با طراحی یک سیستم اگزوز اسپرت جدید قدرت آن را از 740 به 775 اسب بخار و بیشینه گشتاورش را از 690 نیوتون‌متر به 725 نیوتون‌متر رسانده‌اند.






نوع مطلب : تیونینگ، نمایشگاه، منصوری، فراری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر