تبلیغات
زمان سرعت - لامبورگینی اونتادور LP700-4 2011
 
درباره وبلاگ


ماشین شروع به حرکت کرد دوباره تو راهیم، تو جاده ها . تایر چپ ماشین رود خط سفید جاده بود صدای اگزوز تو گوشم فقط می خواستم برم...





مدیر وبلاگ : بهزاد میری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
زمان سرعت
در جاده
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
سه شنبه 16 خرداد 1391 :: نویسنده : بهزاد میری


با رونمایی از لامبورگینی LP700-4 معروف به Aventador، پرونده جنجالی جانشین مدل محبوب Murcielago بسته شد. اما این تمام ماجرا نبوده و نیست. این خودرو انبوهی از امکانات و توانمندی‌های ناگفته با خود به همراه آورده.


از همان ابتدای سال 2010 زمزمه‌های خروج مورسیه‌لاگو از چرخه تولید مطرح می‌شد. مدیران لامبورگینی و در راس آنها، آئودی به عنوان مالک و بالاتر از آن، فولکس‌واگن به عنوان شرکت مادر، باید به فکر چاره‌ای می‌بودند. انواع مدل‌ها روی پلت‌فرم مورسیه‌لاگو استاندارد طراحی شد. مانند LP640، LP650،‌ LP670 و حتی رونتون که به نوعی همان مورسیه‌لاگو با چهره‌ای مدرن بود. سرانجام درست در پنجم نوامبر سال 2010 تولید این خودرو با تیراژ دقیق چهار هزار و 99 دستگاه به کار خود پایان داد. پس از آن تمام نشریات خودرویی در تکاپوی کشف جزییات مدل جدید افتادند.
مدلی که می‌بایست وظیفه سنگین جانشینی مورسیه‌لاگو را به دوش بکشد. پس از مدتی، کدهای پروژه جدید درز پیدا کرد. LB834 برای مدل کوپه و LB835 برای مدل روداستر. اما این اسامی هیچ اطلاعاتی را در اختیار دوست‌داران نمی‌گذاشت. تا اینکه وبسایت‌های معتبری مانند «کار مگزین» و «کار اند درایور» Renderهای تخیلی را از محصول آینده عرضه کردند. به وضوح مشهود بود که تمام این ایده‌پردازی‌ها از مورسیه‌لاگو الهام گرفته شده است.
مدتی بعد،‌ از سوی لامبورگینی اعلام شد که مدل جدید آنها با نام Jota تولید خواهد شد. پس از آن‌ مانند هر خودروساز دیگری، تست‌های میدانی آغاز شد. عکس‌های جاسوسان صنعتی خودروی زیر پوششی را نشان می‌داد که هیبتی در حد و اندازه‌های نمونه‌های قبلی داشت. با انتشار تصاویر Spy Shot از این خودرو،‌ بار دیگر گرافیک‌کاران برجسته، رندرهای جدیدی را روی اینترنت قرار دادند. حالا دیگر بر اساس تجربه‌های قبلی و اطلاعات ضد و نقیض، چهره حدودی جوتا شکل می‌گرفت.
سال 2011 آغاز شده بود که خبرهای بیشتری از خودرو مورد نظر منتشر شد. لامبورگینی رسماً اعلام کرد که نام محصول جدید آنها LP700-4 خواهد بود. با این تفاسیر طبق نام‌گذاری‌های پیشین، این خودرو می‌بایست با پیشرانه‌ای 700 اسب‌بخاری و سیستم انتقال قدرت 4WD باشد. با نزدیک شدن به نمایشگاه ژنو سوئیس، تب و تاب برای مشاهده لامبورگینی جدید اوج گرفت. چرا که از همان 50 سال پیش، ژنو محل رونمایی از جدیدترین مدل‌های لامبورگینی بوده است. تقریباً همان ایام، این شرکت اعلام کرد لقب خودرو جدیدش Aventador خواهد بود.
نامی که طبق سنت قدیمی از روی اسم یک گاو وحشی الهام گرفته شده بود. این گاو جنگجو سال 1993 در ساراگوسای اسپانیا توسط یکی از معروف‌ترین ماتادورها به نام «دون کوآدری ویدس» پس از جدالی خونین کشته شده بود.
پنج هفته مانده به آغاز نمایشگاه، بازی زجرآور لامبورگینی با علاقه‌مندانش شروع شد. هر هفته یک تصویر آن هم به صورت ناقص روی اینترنت می‌آمد. یک‌ بار قسمتی از کابین راننده نمایش داده شد و بار دیگر گوشه‌ای از رینگ آن آشکار شد.
روزها به همین صورت می‌گذشت که مجله EVO همه‌چیز را تغییر داد. روی جلد این نشریه، تصویر کامل و بدون پوشش اونتادور چاپ شده بود. حالا  دیگر همه فهمیده بودند این خودرو چه شکل و شمایلی دارد. و بالاخره  در یکم مارچ سال جاری این خودرو در نمایشگاه ژنو رونمایی رسمی شد.
پیشرانه‌
اصرار بی‌اندازه لامبورگینی روی حفظ پیشرانه قبلی تعجب‌ برانگیز بود. باز هم همان پیشرانه با کد‌ L539 که قبل‌تر روی تمام مورسیه‌لاگوها نصب شده بود، روی این خودرو دیده می‌شد. اما به نظر می‌رسد پافشاری لامبو بی‌دلیل نبود. با حجم 6.5 لیتری (6498 سی‌سی) و آرایش دوازده سیلندر V‌شکل پیشرانه، قدرت تا مرز 690 اسب‌بخار (524.5 کیلووات) در دور موتور 8 هزار و 250 دور در دقیقه بالا آمده بود.
این یعنی 106.2 اسب‌بخار به ازای هر لیتر از حجم پیشرانه. گشتاور نیز به رقم خیره‌کننده 690 نیوتن‌متر (509 پوندفوت) در دور موتور 5 هزار و 500 دور در دقیقه رسید. یعنی 106.19 نیوتن‌متر به ازای هر لیتر از حجم پیشرانه. برای درک بهتر بحث باید LP670-4 سوپر ولوچه، قوی‌ترین محصول لامبورگینی تا پیش از اونتادور را با این خودرو مقایسه کرد.
سوپر ولوچه با همان حجم پیشرانه توانسته بود 661 اسب‌بخار (492.9 کیلووات) نیرو و 660 نیوتن‌متر (487 پوندفوت) گشتاور تولید کند. افزایش قدرت طی چند نسل بدون تغییر در گنجایش سیلندرها، یک هنر مهندسی به شمار می‌رود. پیشرانه اونتادور شامل یک بلوک آلومینیومی با سیلندرهایی به قطر 95 میلی‌متر می‌شود. نسبت تراکم در این پیشرانه 11.8 بر یک شده است.

ویدیو آنلاین

[http://www.aparat.com/v/8ad2f16f1cfd0d6443a089c0624042b431625]

انتقال قدرت
به نظر می‌رسد استفاده از جعبه‌دنده‌ای هفت سرعته نیمه‌ اتوماتیک برای کنترل قوای محرکه، بسیار هوشمندانه است. جعبه‌دنده‌ای که  باعث شده تا شتاب صفر تا 100 اونتادور تنها 2.9 ثانیه شود. لامبورگینی هنوز هم لذت تعویض دنده را با اهرمک‌های پشت فرمان حفظ کرده است.
سرعت نهایی آن به طور محدود شده 350 کیلومتر در ساعت و بدون احتساب محدودکننده دیجیتال 380 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. چنانچه گفته شد، برای این خودرو سیستم 4WD (چهار چرخ متحرک) در نظر گرفته شده است. شاید به همین خاطر باشد که این خودرو شتاب اولیه را تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت روی چهار چرخ متحرک و پس از آن به صورت RWD (محور متحرک عقب) طی می‌کند. نقش مهم چرخ‌ها در سیستم‌ انتقال قدرت غیر قابل انکار است. اونتادور دارای چرخ‌هایی 9×19 اینچی در جلو و 12×20 اینچی در عقب خود است. تایرهای آن نیز از برند پیرلی و به اندازه 255/35 برای چرخ‌های جلو و 335/30 برای چرخ‌های عقب هستند. بحث توقف برای چنین خودرویی شاید یکی از حیاتی‌ترین قسمت‌ها باشد. تا جایی که لامبورگینی برای این محصولش ترمزهایی 400 میلی‌متری برای دو چرخ جلو و 380 میلی‌متری برای دو چرخ عقب در نظر گرفته است. علت عریض‌تر بودن قطر دیسک ترمز در چرخ‌های جلو، پایداری و توزیع وزن مناسب خودرو است.
کابین
در همان زمانی که لامبورگینی تصاویر نامعلومی از اونتادور را منتشر می‌کرد، عکسی از کابین راننده و سرنشین نیز روی اینترنت آمد. درباره ساختار این سازه نکات جالبی به چشم می‌خورد. کابین این خودرو تماماً از جنس فیبر کربن ساخته شده است. اما در حقیقت چیزی که آن را متمایز کرده، جنس منحصر به فرد فیبر است. این کابین توسط کامپوزیت‌های CFRP (فیبر کربن با پلیمرهای مستحکم) تولید شده است. این کار چند مزیت عمده دارد. اول اینکه مقاوت فیزیکی آن به شدت بالا رفته است. تا حدی که می‌توان تا میزان 35 هزار نیوتن‌متر در واحد ‌فشار روی آن حساب کرد. مزیت دیگر، کاهش چشم‌گیر وزن سازه و بالطبع کل جرم موثر خودرو است. کابین بدون نصب تجهیزات جانبی و تزئینی تنها 147.5 کیلوگرم وزن دارد. در حالی که پس از تعبیه تمام قطعات اصلی هم این رقم فقط به 229.5 کیلوگرم می‌رسد. وزن خالص اونتادور بدون احتساب مایعات، 1575 کیلوگرم شده که 43 درصد آن روی محور جلو قرار گرفته است.
سیستم تعلیق
شاید یکی از ایرادات اکثر سوپر اسپرت‌ها، عدم نرمی و راحتی در حد و اندازه‌ حتی یک خودرو ارزان شهری است. این پدیده به دلیل سفتی فنرها که خود نیز به دلیل پایداری بیشتر است، روی می‌دهد. اما مدیران لامبورگینی تضمین کرده‌‌اند که اونتادور برای مشتری، لذت سواری یک خودرو لوکس را به همراه می‌آورد. اما دلیل این ادعا چیست؟ ساختار عمومی سیستم‌های تعلیق به صورت جذب ضربه جاده و دفع ضربه کابین است. در این مکانیزم یا از بازوهای دوجناقی بهره گرفته می‌شود، یا از فنرهای مک‌فرسون و یا از نوارهای تورشن. اونتادور در عین ناباوری تمام این سه فناوری را یکجا کنار هم آورده است. در حقیقت این سیستم تعلیقِ یک سیستم تعلیق دیگر است. در اینجا فرایند هیدرولیک از سیستم انتقال قدرت آغاز می‌شود. با توجه به اینکه چرخ‌های مدلی جدید از نمونه قبلی عریض‌تر شده، قاعدتاً اصطکاک بیشتری بین جاده و تایرها بوجود می‌آید. و به طور طبیعی هرچه سطح تماس بالاتر باشد، نرمی بیشتری در دسترس خواهد بود.
اطلاعات اضافی
یک ابرخودرو نمی‌تواند آنقدر بزرگ باشد که چالاکی خود را از دست دهد و نه می‌تواند آنقدر کوچک باشد که محل قرارگیری پیشرانه‌اش به مشکل بر بخورد. فاصله بین دو محور اونتادور 2700 میلی‌متر می‌شود. طول، عرض و ارتفاعش نیز به ترتیب 4780، 2030 و 1136 میلی‌متر اعلام شده است. طبق برنامه‌ها قرار است این خودرو در تیراژ 4 هزار دستگاه و با قیمت پایه 379 هزار و 700 دلار به فروش برسد. جالب این است که تا کنون تمام مدل‌های این خودرو پیش‌خرید شده و در حقیقت تمام اونتادورها به فروش رفته‌اند.






نوع مطلب : لامبورگینی، فیلم، 
برچسب ها : لامبورگینی اونتادور، لامبورگینی اونتادور LP700-4 2011، لامبورگینی اونتادور LP700-4، لامبورگینی، اونتادور،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 1 شهریور 1396 02:43 ب.ظ
I used to be suggested this web site by my cousin. I'm
no longer sure whether or not this submit is written through him
as no one else know such specified about my problem.
You are wonderful! Thank you!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر