مرتبه
تاریخ : سه شنبه 14 آذر 1391



 در 10 ماه اول سال 2012 هیچ خودروی کامپکتی به اندازه هوندای سیویک فروخته نشده است، حتی تویوتا کرولا، فورد فوکس، شورولت کروز و هیوندایی الانترا هم از این خودرو عقب ماندند...

تا این جا که خبر جدیدی نبود و برای هوندا هم دور از انتظار نبود اما هوندا برای عقب نماندن از قافله با دستپاچگی مدل 2013 سیویک را روزآمد کرده است.
در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس امسال، هوندا دستی بر سر و روی هوندای سیویک خود کشیده و امیدوار است که توجه منتقدان را که تمام 10 ماه اول سال 2012 را به تعریف و تمجید از آن پرداخته اند به خود جلب کند.
با این که تزئینات داخلی پلاستیکی زمخت آن چیزی جز کاهش هزینه را در ذهن متبادر نمی کرد و سر و صدای داخل اتاق و فرمان پذیری ضعیف این خودرو دادِ مصرف کنندگان را در آورده بود، اما هوندای سیویک همیشه مورد علاقه منتقدان بود و آنها هم همواره روی قابلیت اطمینان، مصرف پایین و حفظ ارزش باقیمانده برای فروش تأکید می کردند.
اما هوندا امسال مجبور شد با دستپاچگی به خاطر عقب نماندن از رقبای سر سخت خود، مدل سیویک پرفروش خود را از نوع طراحی کند.
اخیرا هم از خبرنگاران دعوت کرده تا طراحی جدید را تست و با مدل قدیمی مقایسه کنند.
قاعدتاً برای آن که یک مدل به طور کامل با نیازهای روز طراحی شود به سه سال وقت نیاز است، دستپاچگی هوندا برای ارائه طرح جدیدش نشان می دهد که به درستی احساس خطر کرده که مبادا از رقبای خود به شدت عقب بماند. در این طراحی مجدد ابتدا به رفع مهمترین مشکلاتی پرداخته شده که در بازخوردهای اخیر از مشتریان به دست آمده است.
گزارش مصرف کنندگان هم از طرح جدید سیویک 2013 استقبال و اعلام کرده است به نظر می رسد که هوندا تلاش کرده برخی از مشکلات این مدل را رفع کند. از نظر مشتریانی که به سؤالات این گزارش پاسخ گفته بودند، سیویک 2013 هم حس رانندگی بهتری دارد و هم فرمان پذیری آن بهبود یافته است.
البته طراحی جدید هوندا سیویک به قدری با دستپاچگی بوده که هنوز هم قوای محرکه آن 1.8 لیتری و 4 سیلندر و تغییری در گشتاور و توان آن ایجاد نشده است.
اما ظاهر بیرونی آن تفاوت چشمگیر کرده و سر و صدای داخل کابین به شدت کاهش یافته و رانندگی با آن راحت تر لذت بخش تر شده، چون از مواد اولیه بهتری استفاده شده است.
در ضمن برخی از آپشن ها در آن به استاندارد تبدیل شده است یعنی دوربین مخصوص حرکت رو به عقب خودرو، بلوتوث، سیستم هشدار از طریق اس ام اس و غیره دیگر بر عهده مشتری و اختیاری نیست بلکه به صورت استاندارد در خودرو نصب شده است.
نکته این جا است با این که طراحی آن مجدد صورت گرفته و امکانات آن به شکل چشمگیری افزایش یافته اما قیمت آن فقط 160 دلار اضافه شده است و جالب تر این که امسال 256 هزار و 716 نفر هوندای سیویکی خریده اند که با مدل 2013 آن تفاوت قیمت چشمگیر ندارد اما خود خودرو واقعا فرق کرده است.







طبقه بندی: هوندا، 
ارسال توسط بهزاد میری
آرشیو مطالب
امکانات جانبی
blogskin

زمان سرعت